نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی گلستان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، در این نشست که با حضور مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و رئیس کارگروه اجرای آئین‌نامه امور انجمن‌های ادبی، قدرت دائمی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و محمد حسن‌زاده دبیر انجمن‌های ادبی استان گلستان برگزار شد، پیرامون مسائل مربوط به آیین‌نامه امور انجمن‌های ادبی بحث و تبادل‌نظر شد.

در ابتدای این نشست، مهدی قزلی با خرسندی از حضور در جمع انجمن‌های ادبی گلستان گفت: اعتقاد داریم با فعال‌شدن و ساماندهی انجمن‌های ادبی، در دوران شکوفایی جریان ادبی در فضای عمومی کشور هستیم و برای تعمیق، گسترش و نهادینه کردن ادبیات، نیاز جدی به فعالیت انجمن‌های ادبی داریم.

وی با اشاره به تخصیص بودجه برای حمایت از انجمن‌های ادبی گفت: بودجه تخصیص یافته، قطعاً برای فعالیت انجمن‌های ادبی کشور کفایت نمی‌کند، ولی انجمن‌ها با هویت‌یابی و هویت جمعی ناشی از همکاری با یکدیگر می‌توانند در فضای فرهنگی کشور اثربخش باشند.

رئس کارگروه اجرای آئین‌نامه امور انجمن‌های ادبی در بخش دیگری از این نشست با اعلام حمایت از انجمن‌های ادبی افزود: تنها راه سریع و پایدار رسیدن به اهداف فرهنگی انجمن‌های ادبی هستند و کارگروه اجرای امور آئین‌نامه انجمن‌های ادبی با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیر امور انجمن‌ها در بدنه حاکمیت است.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پایان صحبت‌های خود گفت: در فرایند حمایت از انجمن‌های ادبی و با تکیه بر تجربیات خود در زمینه‌های ادبی، در زمینه‌هایی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها، دعوت و حضور اساتید ادبیات و داوران و تامین بخشی از بودجه لازم برای طرح‌های پیشنهادی انجمن‌ها که توسط کارگروه تصویب می‌شوند از انجمن‌های ادبی حمایت می‌کنیم.

در ادامه، دبیران انجمن های ادبی حاضر در نشست، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداخته و خواستار رفع مشکلات انجمن های ادبی استان شدند. عدالت محوری و درجه‌بندی انجمن‌ها بر مبنای سوابق، توجه به نیازمندی‌های انجمن‌ها، ثبت شناسه انجمن‌ها، نیازهای سخت‌افزاری و کتابخانه انجمن‌ها از عمده دغدغه‌ها و مطالب طرح‌شده از سوی مسئولان انجمن‌ها در این نشست بود.

در پایان این جلسه، انجمن‌هایی که مدارک خود را تکمیل کرده بودند، شناسه‌ ملی خود را دریافت کردند و به انجمن‌هایی که برای دومین جشنواره ملک‌الشعرای بهار طرح  ارسال کرده بودند، طرحانه اهدا شد.