کد خبر: 39708
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 خرداد 1398 - 09:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کمیته ملی موزه‌های ایران از کتابخانه و موزه ملی ملک تقدیر کرد

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم ایران) از موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، هم‌زمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی تقدیر کرد.
کمیته ملی موزه‌های ایران از کتابخانه و موزه ملی ملک تقدیر کرد

به گزارش لیزنا، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم ایران) با اهدای لوح تقدیر، نماد ایکوم 2019 و یک نشان فرهنگی، از موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برای ارایه خدمات ارزنده این گنجینه وقفی در زمینه انجام فعالیت‌های مشترک با موزه‌ها و موسسه‌های فرهنگی و آموزشی کشور در قالب نمایشگاه‌های معرفی آثار سپاسگزاری کرد.

موزه ملی ملک نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید و یکی از مقصدهای جذاب گردشگری در پایتخت برای گردشگران ایرانی و جهانگردان غیر ایرانی است.

این گنجینه افزون بر نگهداری، مرمت و نمایش آثار تاریخی و هنری، با برنامه‌های گوناگون فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های پژوهشی و کارگاه‌های گوناگون در پیوند با آثار گنجینه این مجموعه، همچنین با طراحی و فرستادن بسته‌های سیار نمایشگاهی از تصویرهای گزیده نفایس این موقوفه به مراکز فرهنگی و آموزشی سراسر کشور و برپایی نمایشگاه‌های گوناگون ادواری در تالارهای موزه، یکی از موزه‌های پویا و به‌روز در میان موزه‌های ایران برشمرده می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک همچنین توجهی ویژه به گروه‌ها و قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار جامعه مانند بیماران مبتلا به اوتیسم و آلزایمر، روشندلان، معلولان، کودکان مهاجر و کار دارد و برنامه‌هایی گوناگون با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی خود با همکاری دیگر نهادهای کشور برای این گروه از افراد جامعه برگزار می‌کند.

بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، تورها و کارگاه‌هایی متفاوت برای کودکان و نوجوانان طراحی و برگزار می‌کند تا آنان از دریچه آموزش‌های غیرمستقیم و جذاب با فرهنگ و تاریخ سرزمین خود آشنا شوند و پیوندی گسترده و ژرف میان این بخش از جامعه و موزه‌ها شکل گیرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک برپایه سفارش حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه، در مسیر حفظ، باززنده‌سازی و تعالی فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی می‌کوشد. این گنجینه که در سال 1316 خورشیدی بر بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام وقف شده است، اکنون در محوطه تاریخی باغ تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) هر روز به جز تعطیلات رسمی، از ساعت 8:30 تا 16:45(پنج‌شنبه‌ها تا ساعت 15:45) از پژوهشگران و گردشگران میزبانی می‌کند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: