کد خبر: 13471
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آبان 1392 - 20:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «شیوه های علاقمند کردن کودکان به کتاب» برگزار شد

      مرکز فرهنگی‌ هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول دومین نشست آموزشی «شیوه‌های علاقه‌ مند‌کردن کودکان به کتاب» ویژه مادران را برگزار کرد.
نشست «شیوه های علاقمند کردن کودکان به کتاب» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، سعید گل‌گل، مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دزفول، گفت: دومین نشست آموزشی با عنوان «شیوه‌های علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب» هم‌زمان با اولین جلسه شروع دوره سوم کارگاه خلاقیت برای کودکان 4 تا 7 ساله با حضور مادران در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول برگزار شد.

 

وی با بیان این که در این برنامه 10 شیوه اجرای فعالیت‌های کتاب‌خوانی متناسب با گروه سنی «الف» ارایه شد افزود: قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین شیوه‌های علاقمندکردن کودکان به کتاب از گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

 

گل‌گل یادآور شد: از گذشته مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها با استفاده از قصه‌گویی به خوبی توانسته‌اند ادبیات شفاهی را به کودکان و بزرگ‌سالان منتقل کنند و مادران امروز نیز می‌توانند با قصه‌گویی تأثیر به سزایی در جذب کودکان به مطالعه داشته باشند.

 

وی در ادامه، استفاده از کتاب‌های تصویری برای تقویت بیان کودکان، به‌کارگیری کتاب‌های با ابزار، ایجاد پرسش در مورد یک موضوع و سپس خواندن کتاب برای کودک، تعامل و گفت‌وگو والدین با کودک در مورد شخصیت‌های کتاب و موضوع آن را از دیگر شیوه‌های علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب عنوان کرد.

 

در این نشست هم‌چنین کتاب‌های مختلفی هم‌چون: «نقلی 1 و 2»، «با آینه پیدا کن»، «دنیا چقدر بزرگ است؟»، «کلوچه‌های خدا»، «مجموعه کتاب‌های کاردستی کاج‌ها، بلوط‌ها، پرها و دکمه‌ها» و «نمونه کارت‌های قصه‌گویی از انتشارات فندق با موضوع پیامبران» و «قصه‌های قرآنی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت استفاده مادران و ارایه به بچه‌های‌شان به آن‌ها معرفی شد.

 

این مسئول فرهنگی یادآور شد: در پایان دومین نشست آموزشی «شیوه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب» ضمن معرفی کتابخانه پستی، فرم عضویت و خرید کتاب و محصولات فرهنگی در بین حاضران توزیع شد.

 

 

 

برچسب ها :
زینب دینارزاده
|
Iran
|
1392/08/18 - 12:24
0
0
با سلام
آقای گل گل از فعالین در کانون دزفول هستند. ممنون از این همشهری عزیز و خانم وفائی مطئول محترم کانون های دزفول به خاطر اهمیتی ه به مطالعه کودکان دادند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: