کد خبر: 13550
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آبان 1392 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشر چشمه اصلا تعلیق نشده بود!

علی جنتی: نشر چشمه اصلا تعلیق نشده بود که بخواهد دوباره راه بیفتد. یکسری تصمیماتی در داخل وزارت ارشاد در دوره گذشته گرفته شده بود که هیات بدوی و تجدید نظر در حوزه کتاب گرفته بود اما از آنجا که سیاست‌های دولت جدید متفاوت با قبل است؛ ما اصولا جلوی ابلاغ احکام را گرفتیم و نشر چشمه می‌تواند فعالیت کند."
نشر چشمه اصلا تعلیق نشده بود!

به گزارش لیزنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره ناشران لغو مجوز و تعلیقی و اینکه روند رسیدگی به پرونده این ناشران در چه وضعیتی است، گفت: یکی از اقداماتی که در وزارت ارشاد در حال انجام است، بررسی وضعیت ناشرانی است که در گذشته پروانه فعالیتشان لغو شده بود یا از ورود این ناشران به نمایشگاه کتاب تهران ممانعت به عمل می‌آمده است، اما ما اکنون در حال بررسی وضعیت این ناشران هستیم و فکر می‌کنم قریب به اتفاق آنها در نمایشگاه سال آینده حضور خواهند داشت، اما ناشرانی که پروانه فعالیتشان لغو شده بود اگر مشکلی اساسی نداشته باشند، مجدد می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

 

جنتی در رابطه با وضعیت نشر چشمه گفت، این ناشر اصلا تعلیق نشده است و می تواند به کار خود ادامه دهد.

 

این مسئله در حالی مطرح می شود که بهمن دری در خرداد ۹۱ درباره نشر چشمه گفته بود: "این نشر بر اساس رای هیات رسیدگی به تخلفات که از خود اعضای صنف و اتحادیه هم در آن حضور دارند پروانه نشرش لغو شده است و تنها لغو هم نیست و بلافاصله پرونده‌اش برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال می‌شود."

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: