کد خبر: 15647
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 خرداد 1393 - 14:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

روز جهانی بازی در کتابخانه ها

        15 نوامبر 2014، برابر با شنبه 24 آبان 1393، روز رویدادی جهانی و رایگان برای کتابخانه ها  با عنوان «روز جهانی بازی در کتابخانه ها» است.
روز جهانی بازی در کتابخانه ها

 

به گزارش لیزنا، «روز جهانی بازی در کتابخانه شما»، فعالیتی غیرانتفاعی است که توسط انجمن کتابخانه های امریکا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استرالیا، و با حمایت شماری از ناشران و توزیع کنندگان بازی های با کیفیت برگزار می شود.

 

این رویداد امسال هفتمین دوره خود را سپری می کند.

 

«روز جهانی بازی در کتابخانه شما»، جشن سالانه ای است که با هدف بازی، کتابخانه، و یادگیری، و نیز تقویت فرآیند یادگیری از طریق بازی برگزار می شود و هر کتابخانه ای در جهان می تواند به این جریان بپیوندد.

 

این جشن منعطف ترین شرایط  ورود را دارد، تنها کافی است که در تاریخ تعیین شده،  هر کتابخانه فعالیت هایی با محوریت بازی در کتابخانه خود داشته باشد.  کتابخانه ها برای انتخاب بازی  از بین بازی های کامپیوتری، بازی های دسته جمعی، بازی های محلی و سنتی و ... و خلاصه هر آنچه برای کاربران کتابخانه و جامعه شان مفید خواهد بود، مختار هستند.

 

یک کتابخانه برای  اینکه بتواند در این جشن شرکت کند، باید میزبان فعالیتی ساده یا مفصل، مرتبط با بازی باشد. مرحله بعد ثبت نام رایگان است، که در این مرحله کتابداران با پر کردن پرسشنامه ای به معرفی کتابخانه و برنامه های ویژه آن در این روز خواهند پرداخت، سپس گزینه های پیشنهادی برای کتابخانه ها در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین این امکان وجود دارد که برای برخی رویدادهای جهانی بین کتابخانه ای، که  فرصت ارتباط با سایر کتابخانه ها را در سراسر جهان می دهد، ثبت نام نمایند.

 

گفتنی است، به منظور ترویج و تبلیغ این روز در کتابخانه خود، بسته پیشنهادی به همراه پوستر در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص،  می توانند به آدرس http://igd.ala.org/about/ مراجعه نمایند.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: