کد خبر: 16107
تاریخ انتشار: شنبه, 04 مرداد 1393 - 09:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ساخت کتابخانه های عمومی با زکات فطریه

      در بیستمین جلسه هیئت مدیره خیرین کتابخانه ساز استان خراسان رضوی، استفتاء صورت گرفته برای ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی از محل زکات فطریه از دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مطرح شد.
ساخت کتابخانه های عمومی با زکات فطریه

 

به گزارش لیزنا، در بیستمین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان خراسان رضوی اعلام شد، بنابر استفتاء صورت گرفته از دفتر حضرت آیت الله خامنه ای مردم فرهنگ دوست می توانند زکات فطریه خود را برای ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی پرداخت نمایند.

 

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین مروج  عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی، اعلام کرد: زکات اموال فی نفسه کاری خیر خواهانه می باشد و تاثیرات با برکت و فراوانی را برای افراد به همراه خواهد داشت و اینکه امروز استفتائی برای دریافت زکات آنهم برای ساخت کتابخانه صورت گرفته است و اذن ولی فقیه را به همراه دارد، نشان از جایگاه ویژه این عمل خداپسندانه دارد.

 

وی همچنین ادامه داد: فرهنگ پایدار و ماندگار برای دین اسلام تنها با آشنایی با مبانی فرهنگی محقق می شود و چه فرهنگی والاتر از اینکه نقش مهم کتاب و مطالعه در رشد زندگی انسان نهادینه سازی شود.

 

حجت الاسلام والمسلین مروج، ادامه داد: سرمایه گذاری در مسیر علم و کتاب، ثمرات مطلوب و ماندگاری را در جامعه از خود بر جا خواهد گذاشت.

 

امام جمعه سابق قوچان ادامه داد: فعالیت برای تبیین جایگاه کتاب و کتابخوانی و آشنایی با کتاب و فرهنگ آن و چگونگی احترام به این فرهنگ، مستلزم یک اطلاع رسانی مطلوب و تبلیغ سازنده برای جذب مردم فرهنگ دوست می باشد.

 

 

 

برچسب ها :
من کتابدار
|
Iran
|
1393/05/07 - 03:37
0
2
یعنی چی ؟ زکات فطره مال گندم و برنج هست و سیرکردن فقیر. این دیگه چه استفتائی هست؟ جدیده؟ به حق چیزای ندیده!! ما واقعا گرسنه داریم یتیم داریم مسکین و اسیر داریم تاوفتی اینا هستن فطریه چرا به کتابخانه تعلق بگیره. توجه بفرمایید که من خودم کتابدارم و کاملا با کتابخانه سازی موافقم اما نه از این پول شبهه دار
دانشجوی فوق لیسانس-2
|
Iran
|
1393/05/05 - 20:27
0
3
قبلاً در مراسمی در دانشگاه شهید چمران اهواز، صحبتهایی راجع به اینکه چرا افراد مطالعه نمیکنند مطرح شد. پروفسور زاهد بیگدلی فرمودند:
طبق هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو، «مطالعه» را می توان در مرحله 5 نیازهای مزلو یعنی «نیاز به خودشکوفایی» گنجاند. تا زمانی که نیازهای قبلی یعنی «نیازهای زیستی» و «امنیتی»، «اجتماعی» و «نیاز به احترام» در افراد برطرف نشود به هیچ وجه نباید منتظر بود تا مردم ما به مطالعه روی بیاورند.
بسیاری از شهروندان ما هنوز در تأمین نیازهای اولیه مانند نیازهای زیستی و امنیتی خود مانده اند، آنوقت ما زکات فطریه روزه داران را صرف ساخت کتابخانه های عمومی کنیم؟؟؟
دانشجوی فوق لیسانس-1
|
Iran
|
1393/05/05 - 20:27
0
4
بنده دانشجوی مقطع فوق لیسانس دانشگاه تهران هستم و فعلا بیکارم. با اینکه این کار ممکن است به اشتغال افرادی چون من بینجامد ولی با این تصمیم بنا به دلایلی که خدمتتان عرض خواهم کرد مخالفم.
این پول می تواند صرف نیازهای اولیه بسیاری از افراد و خانواده ها شود. تا زمانی که نیازهای اولیه این افراد و خانواده ها برطرف نشده باشد، تا زمانی که آنها احساس آرامش نکنند، تا زمانی که آنها نیاز به مطالعه را در خود نبینند چطور میتوانند به این کتابخانه ها که از محل زکات فطریه ساخته شده اند رجوع کنند؟
کتابدار
|
Iran
|
1393/05/04 - 18:09
0
4
مخالفم تا وقتی که فقر در جامعه بیداد می کند ... کودکان کار روز به روز بیشتر می شوند و ...
کتابدار
|
Iran
|
1393/05/04 - 12:45
0
2
به شرط اینکه اون پول رو صرف هزینه های ثابت و جاری از جمله حقوق و مزایای کتابدارها نکنیم
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/05/04 - 14:27
کاملا موافقم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: