کد خبر: 16135
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نقطه قوتی برای ایران است

      سردار سرتيپ پاسدار دکتر غلامحسین غيب پرور فرمانده سپاه فجر فارس از مرکز منطقه ای در تاریخ 5 مرداد ماه 1393 بازدید کرد.
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نقطه قوتی برای ایران است

 

به گزارش لیزنا، این بازدید که با حضور دکتر جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای و سرپرست ISC صورت گرفت، معاونت فرهنگی سپاه؛ سرهنگ فدایی، مسئول بسیج هنرمندان؛ سرهنگ حسنی، نماینده ولی فقیه در سپاه؛ حاج آقا حاجی زاده، مسئول علمی پژوهشی؛ آقای جزایری، معاون قرارگاه مجازی؛ آقای توکل، مسئول حفظ آثار؛ سردار مینایی و مسئول بسیج اساتید؛ سرگرد عبدا... زاده، فرمانده سپاه فجر فارس را همراهی می کردند.

 

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، به بیان تاریخچه و  اهداف تاسیس مرکز منطقه ای پرداخت و گفت: این مرکز به عنوان عضوی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اکنون در کنار سایر موسسات پژوهشی وابسته به این وزارت، فعالیت های علمی خود را به پیش می برد. ایجاد زمینه های لازم برای همکاری های منطقه ای در جهت تبادل اطلاعات و ارتقای سطح علمی و فنی کشور های منطقه برای نیل به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یکی از اهداف والای این مرکز است.

 

وی گفت: یکی از ماموریت های این مرکز چاپ و نشر مجلات علمی پژوهشی فارسی، عربی و انگلیسی است که تا کنون با بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور تفاهم نامه منعقد کرده و مجلات آنها را پس از چاپ به صورت رایگان  جهت ترویج علمدر اختیار سایر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی در سراسر کشور قرار می دهد.

 

مهراد اظهار داشت: مرکز منطقه ای با ایجاد و راه اندازی شاخه های مرکز اطلاع رسانی در سایر مناطق ایران و منطقه سعی در افزایش اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

 

سرپرست ISC گفت:  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) مسئولیت خطیری را در سطح کشور های اسلامی پذیرفته است. تعداد کشور های اسلامی  57 کشور می باشد که ISC موظف است انتشارات علمی این کشور ها را تهیه و طبق معیارهای کتابسنجی عملکرد پژوهشی مولفه هایی مانند نویسندگان، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، نشریات، رشته های موضوعی و کشور ها را مقایسه و اندازه گیری کند.

 

وی افزود: ISC برخلاف دو نظام استنادی جهان یعنی ISI و اسکوپوس، حاوی زبان های ملی کشور های اسلامی است که پردازش آنها  از بدو تاسیس صورت گرفته است و اطلاعاتی که از مقاله ها و استنادها استخراج می شود اساس پردازش داده های مورد نظر را برای تحلیل عملکرد پژوهشی کشور ها فراهم می آورد.

 

سردار غیب پرور ضمن بیان اشتیاق خود برای بازدید از این مرکز گفت: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی ایران است که تعامل های علمی صورت گرفته این مرکز با دانشگاه های کشورهای اسلامی بیانگر این مهم می باشد.

 

وی افزود: با محوریت این مرکز برای پشتیبانی علمی از کشور های اسلامی، توسعه دامنه حضور علمی این مرکز امری بسیار ضروری است چرا که ژرفا و عمق فعالیت های علمی صورت گرفته در این مرکز قابل تقدیر است که این به نوبه خود از افتخارات شهر شیراز است.

 

پس از اقامه نماز، سردار سرتيپ پاسدار دکتر غلامحسین غيب پرور فرمانده سپاه فجر فارس از مجموعه قرآن های نفیس که توسط جناب آقای نویدگویی شخصیت فرهنگی و ناشر برگزیده استان فارس به مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اهدا شده، بازدید نمودند.

 

 شایان ذکر است که این مجموعه از  لحاظ تنوع در خط و نگارش، رنگ آمیزی، قطع و اندازه و کیفیت کاغذ در نوع خود منحصر به فرد می باشند. بسیاری از قرآن هایی که توسط جناب آقای نویدگویی اهدا شده است چاپ جمهوری اسلامی ایران و بخش دیگر چاپ سایر کشورهای اسلامی است که هم اینک در طبقه دهم مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در تجهیزاتی مناسب و در محیطی که از نظر دما به طور ویژه برای این بخش از قرآنهای نفیس طراحی شده است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: