کد خبر: 16318
تاریخ انتشار: شنبه, 25 مرداد 1393 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همکاری کتابخانه ملی و سازمان ميراث فرهنگی گسترش می یابد

      تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جامعه تورگردانان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ایران امضاء شد.
همکاری کتابخانه ملی و سازمان ميراث فرهنگی گسترش می یابد

 

به گزارش لیزنا، محمد سلطانی فر، مشاور رئیس و مسئول امور بين الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي در مراسم امضاي اين تفاهم نامه  اظهار داشت: حوزه گردشگری فرهنگی یکی از حوزه های پرمخاطب  است که جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن مراکز و ظرفیت های عظیم فرهنگی می تواند به یک مقصد مهم برای گردشگران خارجی و علاقه مندان به مباحث فرهنگی تبدیل شود.

 

 سلطانی فر افزود:  امکانات و فضای مناسب کتابخانه ملی می تواند نقطه شروع بازدید گردشگران خارجی باشد تا قبل از حضور در سایر مراکز فرهنگی استان ها، در این مکان با فرهنگ کشورمان آشنا شوند. در کتابخانه ملی فضا و زمینه های فرهنگی در سطحی است که مطمئنا می تواند رضایت کامل گردشگران را جلب کند.

 

 مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری نيز  طي امضاي تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی و جامعه تورگردانان اظهار داشت: با امضای این سند، فرصت خوبی در صنعت گردشگری برای  ارائه خدمات فرهنگی به گردشگران ورودی به ایران فراهم می شود.

 

 وی افزود: همکاری جامعه تورگردانان به عنوان یکی از فعال ترین تشکل های گردشگری و کتابخانه ملی به عنوان مرکزی فرهنگی نشان از عزمی جدی درخصوص معرفی فرهنگ و تمدن غنی کشورمان به گردشگران خارجی و استفاده حداکثری از ظرفیت های متقابل به شمار می آید.

 

رحماني با بیان اینکه از این پس کتابخانه ملی ايران به عنوان یک مقصد جدید در صنعت گردشگری کشور شناخته خواهد شد، ادامه داد: امضای تفاهم نامه منعقد شده امکان بازدید گردشگران خارجی از کتابخانه ملی به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان تهران و نیز مرکزی غنی از اطلاعات فرهنگی کشور را فراهم خواهد آورد.

 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به الگوسازی این نوع تفاهم نامه ها گفت: تفاهم نامه مورد نظر شروع میمون و خوبی است برای سایر مراکز تا با  در نظر گرفتن این نمونه و الگوی مناسب، بتوانند ظرفیت های فرهنگی خود را به معرض دید گردشگران خارجی قرار دهند.

در ادامه اين مراسم،ابراهیم پورفرج، رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به امضای این تفاهم نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان داشت: در بازدید های به عمل آمده از کتابخانه ملی مطمئن شدیم که با قرار دادن بازدید گردشگران خارجی در آن می توانیم سهم عمده ای در معرفی ظرفیت های فرهنگی کشورمان ایفا نماییم.

 

 پورفرج گفت: در برنامه های آتی جامعه تورگردانان ایران بازدید راهنمایان از کتابخانه ملی در دستور کار جامعه قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است، این تفاهم نامه در 5 ماده اصلی به امضا رسیده است كه  از مهمترین مفاد این طرح مي توان به معرفی کتابخانه ملي و امکانات آن به گردشگران خارجی، گنجاندن بازدید از کتابخانه ملی در برنامه تورهای جهانگردان خارجی و بازدید دسته جمعی یا انفرادی گردشگران خارجی از کتابخانه از سوی جامعه تورگردانان ایران اشاره كرد.

 

گفتنی است، سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از سازمان هاي معظم فرهنگي و داراي جذابيت هاي محتوايي و بصري، همه ساله پذيراي هزاران نفر از مهمانان داخلي و خارجي از كشورهاي مختلف جهان است.

 

 

 

برچسب ها :
خبرنگار
|
Iran
|
1393/05/25 - 11:29
2
1
منبع خبر رو می گذاشتید این که خبر روابط عمومی کتابخانه ملی در سایت کتابخانه ملی است

روند خبرهای شما کپی برداری شده از و بسایت کتابخانه ملی و خبرگزاری مهر است . این قانون کپی رایت است شما دوستان که دم از ادعای کپی رایت دارید این قانون شما نیست . میدانم که این را تایید نخواهید کرد چون به صرف شما نیست
پاسخ ها
لیزنا
| Iran |
1393/05/25 - 19:18
خبرنگار محترم

با سلام

بر اساس قرار های فی مابین کتابخانه ملی و لیزنا، لیزنا همانند سایر خبرگزاری ها نظیر خبرگزاری مهر، یکی از دریافت کنندگان خبر از روابط عمومی کتابخانه ملی است. بنابراین اگر خبر مشابه است، همه خبر ارسالی روابط عمومی را می گذارند و ما به حق مولف احترام می گذاریم و پایبند هستیم.
با آرزوی موفقیت
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: