کد خبر: 16358
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 مرداد 1393 - 14:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

صدور 57 هزار فیپا در یک سال گذشته

      طي يك سال گذشته از مرداد 1392 تا پايان تيرماه 1393 تعداد 56 هزارو 564 فيپا (فهرست نويسي پيش از انتشار) به ناشران كشور ارائه شده است.
صدور 57 هزار فیپا در یک سال گذشته

 

به گزارش لیزنا، طي همين مدت 721 ركورد به شاپا (شماره استاندارد پيايندهاي ايران) يا نشريات و تعداد 439 ركورد نيز به شابكا (شناسگر استاندارد بين المللي كتابخانه هاي ايران) اختصاص يافته است. اضافه مي شود سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، در مسير وظايف ملي و حاكميتي خويش اقدام به صدور فيپا، شاپا و شابكا كرده است. 


گفتني است: صدور فيپا در كتابخانه ملي به عنوان تنها مرجع قانوني با هدف فهرست نويسي يك دست و همامنگ، تسهيل امر فهرست نويسي، جلوگيري از انجام كار تكراري، افزايش سرعت بازيابي منابع در كتابخانه ها، اطمينان از صحت و درستي كار، صرفه جويي در بودجه، تسريع امر اشاعه اطلاعات، تسهيل در ايجاد شبكه هاي اطلاعاتي و افزايش سرعت گردش اطلاعات به صورت رايگان انجام مي پذيرد كه به صورت رسمي از سال 1377 آغاز شده است.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: