کد خبر: 16459
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 شهریور 1393 - 10:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ارائه بیش از صدهزار منبع اطلاعاتی در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس

  کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با 101 هزار و 600 منبع اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی و ایجاد وب‌سایت تخصصی، همچنان در ارائه خدمات کتابخانه‌ای به صورت حضوری و غیر حضوری پیشتاز است.
ارائه بیش از صدهزار منبع اطلاعاتی در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس

 

 

به گزارش لیزنا، کارشناس‌ مسئول کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث، با بیان اینکه کلیه منابع چاپي و الکترونیکی در موضوع علوم قرآنی و حدیث با تنوعي قابل توجه در این مکان گردآوري شده است، تأکید کرد: علاوه بر منابع شیعی، منابع معتبر اهل‌ سنت نیز در این کتابخانه در دسترس محققان قرار دارد.

 

وی افزایش منابع این کتابخانه را بیش از 1550 منبع نسبت به ابتدای سال ذکر کرد و اظهار داشت: این منابع، شامل بیش از 27 هزار نسخه كتاب چاپي (فارسی و عربی)، 1150 لوح فشرده و نرم‌افزار تخصصي قرآن و حديث (مجموعه کامل نرم‌افزارهای نور، کتابخانه‌های دیجیتال، منتخب‌الاحاديث، حديث همراه، نهج‌الفصاحه، مرآت ذكر و...)، بیش از 310 عنوان پایان‌نامه مرتبط با موضوعات قرآن و حدیث و همچنین افزون بر 73هزار کتاب و منبع الکترونیکی است.

 

راحله شاه‌مرادی‌زاده، همچنین تعداد مراجعه به این کتابخانه را رو به ‌رشد خواند و گفت: در 4ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر 19 هزار نفر به این کتابخانه مراجعه نمودند که این تعداد هرماه، نسبت به ماه پیش از آن رشد نشان می‌دهد.

 

 وی مراجعه کنندگان به کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث را در ماه مبارک رمضان افزون بر 5هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد از سراسر کشور و کشورهای همسایه، با نیت 10 روز اقامت، به صورت گروهی به این کتابخانه مراجعه و به پژوهش در موضوعات قرآنی پرداختند.

 

شاه‌مرادی‌زاده، در خصوص خدمات ارائه شده از طریق وب‌سایت این کتابخانه نیز تشریح کرد: این وب‌سایت شامل بيش از 5000 پست اطلاعاتی در بخش‌های گوناگون، همچون اخبار قرآنی، اخبار مرتبط با فعالیت‌های آستان قدس رضوی، مقالات، نکات و حکایت‌های قرآنی، ویژه‌نامه (معصومین، مناسبت‌ها و شخصیت‌های اسلامی)، معرفی منابع چاپی موجود در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث، نشریه تخصصی و الکترونیکی برهان، امکان زیارت مجازی حرم مطهر رضوی و ترتیل صوتی همراه با متن قرآن کریم و.. است.

 

وی با اشاره به اینکه این وب‌سایت به دو زبان فارسی و عربی در محیط وب منتشر می‌شود اعلام کرد: در چهار ماه ابتدایی سال جاری، 44 هزار نفر از این سایت بازدید نموده و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند که بیشترین بازدیدکنندگان را، پس از ایران، کاربرانی از کشور آمریکا با بیش از 28 درصد، تشکیل می‌دهند و کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان، افغانستان، نروژ، رومانی، فرانسه و برزیل، در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

بر اساس اعلام روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفتنی است کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث در سال 1389، با هدف خدمت‌رساني سريع و مستقيم به طلاب، دانش پژوهان و علاقه‌مندان به حوزه علوم قرآن و حديث و به منظور همگامي با پيشرفت‌هاي نوين در علم اطلاع‌رساني افتتاح شد و با در دسترس قرار دادن منابع معتبر و متنوع شیعی و اهل سنت، فضایی امن و مطلوب را برای پژوهشگران علوم اسلامی فراهم نموده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: