کد خبر: 16460
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 شهریور 1393 - 11:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «بررسی اهمیت تصحیح متون طبی» شنبه برگزار می‌شود

نشست تخصصی «بررسی اهمیت تصحیح متون طبی با تکیه بر کتاب قانون تالیف ابوعلی سینا» به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
نشست «بررسی اهمیت تصحیح متون طبی» شنبه برگزار می‌شود

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، بررسی اهمیت تصحیح متون طبی با تکیه بر کتاب قانون تالیف ابوعلی سینا، دومین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی در ششمین جشنواره ماه هشتم به شمار می‌آید.

 

 

دکتر نجفقلی حبیبی استاد دانشگاه و پژوهشگر در روز شنبه 8 شهریور 1393 خورشیدی از ساعت 16 تا 18 در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

 

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، گنجینه‌ای کم‌نظیر از نسخه‌های خطی در حوزه طب سنتی به ویژه کتاب منحصربه‌فرد قانون در طب ابوعلی سینا دانشمند و حکیم بزرگ ایران را نگهداری می‌کند.

علاقه‌مندان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی به ویژه دوستداران نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و سربی می‌توانند در نشست یادشده حضور یابند.

 

 

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در سال 1361 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این موقوفه 77 ساله اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: