کد خبر: 16468
تاریخ انتشار: شنبه, 08 شهریور 1393 - 13:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بازديد استادان و دانشجويان خارجي از سازمان اسناد وكتابخانه ملي

سازمان اسناد و كتابخانه ملي روز چهارشنبه  5 شهريور 1393 ميزبان دانشجويان و استادان رشته هاي زبان فارسي و ايران شناسي از 35 كشور جهان بود.
بازديد استادان و دانشجويان خارجي از سازمان اسناد وكتابخانه ملي

 

 

 به گزارش لیزنا، كتابخانه ملي روز چهارشنبه ميزبان دانشجويان و استادان رشته هاي زبان فارسي و ايران شناسي از 35 كشور جهان بود.

 

 

در ابتداي اين بازديد دكتر مهدوي مشاور فرهنگي رئيس سازمان  ضمن خوش آمد گويي به مهمانان با اشاره به اشعار شاعران پارسي زبان از جمله: سعدي، مولانا و حافظ مطالبي در مورد  صلح، دوستي، كرامت، وحدت و همدلي نوع بشر،  بيان كرد. وي  در ادامه سخنان خود به شرح كوتاهي از فعاليت هاي مجموعه فرهنگي سازمان اسناد و كتابخانه ملي پرداخت.

 

 

در ادامه، بازديد كنندگان خارجي از تالار ايران شناسي ديدن كردند، كه با توضيحات رئيس ايران شناسي و اسلام شناسي همراه بود. در بخش ديگري از اين بازديد ، مهمانان از تالار هاي تخصصي و همچنين مخازن كتابخانه بازديد به عمل آوردند.

 

 

شايان ذكر است، تالار ايران شناسي و اسلام شناسي بيشترين زمان  بازديد مهمانان خارجي را به خود اختصاص داد. از نكات قابل توجه مي توان به سوالات بازديد كنندگان راجع به شرايط عضويت اتباع خارجي از طريق وب سايت كتابخانه ملي اشاره كرد كه شرح كاملي در اين زمينه به بازديد كنندگان ارائه شد.

 

 

بر اساس اعلام روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، بازديد حدود 160 نفر از استادان و دانشجويان خارجي زبان فارسي با هماهنگي بنياد سعدي و در راستاي توسعه گردشگري فرهنگي كه از سياست هاي جديد سازمان اسناد و كتابخانه ملي است، انجام شد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: