کد خبر: 16829
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 مهر 1393 - 11:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تصویب تأسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در گروه علوم انسانی

   دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC، از تصویب تأسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در گروه علوم انسانی خبر داد.
تصویب تأسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در گروه علوم انسانی

 

به گزارش لیزنا، دکتر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC گفت: در حدود یک ماه پیش تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی را به گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده بودم.

 

عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: گروه علوم انسانی مرکب از رشته های تاریخ، جامعه شناسی، روان شناسی، جغرافیا، علم اطلاعات و دانش شناسی، حقوق، اقتصاد و علوم تربیتی است. در بین این رشته ها تاکنون شاخه های زبان شناسی، حقوق، اقتصاد و تاریخ تاسیس شده است. در جلسه یکشنبه مورخ 6/7/1393 پیشنهاد تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به ارائه ی دفاعیات و پاسخ به سوالات همکاران و اعضای گروه علوم انسانی تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در گروه علوم انسانی به تصویب رسید.

 

سرپرستISC بیان کرد: بعد از اخذ رای مثبت گروه علوم انسانی، تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در شورای علمی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران مطرح خواهد شد.

 

این استاد علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و دلایل متغن تاسیس انتظار میرود که این مهم در جلسه آتی شورای علمی تصویب و ابلاغ شود.

 

چهره ماندگار علمی کشور بیان داشت: بعد از تصویب و ابلاغ تاسیس شاخه علم اطلاعات و دانش شناسی اعضای شاخه که به یقین از افراد شاخص، پیشکسوت و دارای مرتبه علمی استادی در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی خواهند بود به عنوان عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران معرفی خواهند شد. 

 

 

 

برچسب ها :
بی طرف
|
Iran
|
1393/07/09 - 17:37
1
1
با سلام
ضمن تشکر از چهره ماندگار علمی وشخصیت برجسته جناب پرفسور مهراد امیدوارم که حضرتعالی کما فی السابق در راستای اعتلای دانش وفرهنگ این مرز وبوم تلاش ومساعدت فرموده وپیشنهاد میکنم ازآنجاییکه حرمت هرامامزاده به دست متولیان آن میباشد ما اگر بخواهیم علم اطلاعات ودانش شناسی را به جایگاه واقعی ورفیع خود برسانیم لازم است که کارشناسان ودانش پژوهان این رشته را رشد داده وبزرگ جلوه دهیم وازپیشرفت آنها به هر وسیله وابزار ممکن حمایت نماییم. از جنابعالی انتظار می رود که به عنوان یک مدیر لایق و توانمند ازکارشناسان و زیر مجموعه حداکثر استفاده و بهره وری را نموده و بجای آنکه بدنبال یار به گرد جهان بگردید، علاوه بر استخدام کارشناسان جدید که پیشنهاد فرموده اید موجبات پیشرفت و رشد زیرمجموعه را فراهم نموده که این باعث رشد و تعالی سازمان شما و درنهایت خود شما خواهد شد و ادامه این روند است که رشته علم اطلاعات و دانش شناسی را به قله و جایگاه رفیع و واقعی خود میرساند.
با تشکر
محمدزاده
|
Iran
|
1393/07/09 - 12:39
1
1
نمیدونم از کم کاری مسئولان هست یا از نبود جایی برا این رشته در جامعه ما خیلی سخت با هزار مشقت فقر و نداری برو درس بخون بعد 4 سال میشی بیکار مملکت.بعد باید پول در بیاری اما کو کارکو درآمد. مجبوری بری ارشد بخونی میبینی نه فرقی نداره. بعد برا سالهای از دست
رفتت فقط یه آه میکشی.مگه میشه مسائولی این همه نارضایتی ببین و باز کاری نکنه.
اسماعیل پور
|
Iran
|
1393/07/08 - 13:40
0
4
سپاس فراوان از جناب آقای پروفسور مهراد به خاطر تلاش های همیشگی ایشان برای اعتلای رشته علم اطلاعات در جوامع علمی.
ایشان نقش مهمی در تاسیس، توسعه و اعتبار بخشیدن به این رشته داشته و دارند.
امید که دانشجویان و حرفه مندان این رشته قدر زحمات این شخصیت مهم علمی را بیشتر بدانند.
صمیمی
|
Iran
|
1393/07/08 - 13:36
0
3
با تشکر از آقای دکتر مهراد گرامی برای پاسخشان
بیکاری
|
Iran
|
1393/07/07 - 14:07
0
3
به نظر من این رشته را کلا حذف کنید بهتر است چون بازار کار که ندارد هیچ، فقط مایع سرزنش است.مثلا من با فوق لیسانس این رشته بیکارم و پشیمان آقای مهراد
پاسخ ها
بیکاری
| Iran |
1393/07/09 - 10:48
تنها امید ما فارغ التحصیلان در شهرستان های کوچک استخدام های نهاد است
وجای تاسف است که من و بسیاری شبیه من با وجود ارائه مقاله در چندین همایش و فار التحصیل دانشگاههای دولتی تهران در نهاد پذیرفته نمی شویم.
قصد جسارت به این رشته را ندارم اما از شما آقای مهراد و کسانی که صدایشان به جایی می رسد خواهان رسیدگی هستم
امامی
| Iran |
1393/07/08 - 08:47
با سلام و احترام
ضمن تشکر از زحمات استاد ارجمندم جناب آقای دکتر مهراد
به اطلاع دوستان محترم می رسانم که توجه فرمائید که این شمایید که باید دنبال کار بروید نه کار به دنبال شما. اگه کمی همت کنید و رزومه خوبی داشته باشید قطعا یه جای خوب استخدام می شوید.
مرکز منطقه ای و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام الان دو ساله که استخدامی داره. هرکس کوچکترین تلاشی کرده به استخدام این مرکز در اومده. من یک سال پیش همزمان تو نهاد کتابخانه های عمومی، پایگاه استنادی علوم و دانشگاه صنعتی شیراز استخدام شدم و از بین این سه تا پایگاه استنادی رو انتخاب کردم رمز موفقیتم هم دو سال تلاش و پیگیری استخدامی بود. در این دو سال جناب آقای دکتر مهراد تنها حامی من بعد از خدای بزرگ بودند.
به امید استخدام همه شما دوستان ارجمند
mehrad
| Iran |
1393/07/07 - 19:58
همکار محترم
به جای پشیمانی چرا درخواست کار به مرکز منطقه ای یا به پایگاه آی اس سی نمی دهید. سالها این دو موسسه استخدام می کند. حالا هم دیر نشده است!
صمیمی
|
Iran
|
1393/07/07 - 13:07
0
0
چرا علوم انسانی. اینهمه آقایان در شورا نگاهی به همان ISI که به آن اعتقاد دارید نمی اندازید.
آنجا علم اطلاعات و کتابداری و رشته های وابسته در علوم اجتماعی است. چرا؟
تحت فشار آنان که در مقامات تصمیم گیریوزارت هستند و نمی دانند علم اطلاعات چیست؟ چرا پذیرفته اید.
لطف کنند آقای دکتر مهراد نگاهی به جدول علوم انسانی Isi و JCR بیندازند.
پاسخ ها
Jafar Mehrad
| Iran |
1393/07/07 - 13:47
سرکار / آقای صمیمی
در حالی که به این خبر توجه کرده اید از آن بابت خوشحالم ولی در عین توجه به خبر محتوای آن را به خوبی نخوانده اید. فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گروه علوم اجتماعی ندارد و می بینید که رشته هایی مانند اقتصاد و مدیریت نیز در همین گروه قرار دارد. لذا، قرار گرفتن رشته در علوم انسانی یا اجتماعی مهم نیست مهم اهمیت تاسیس رشته در فرهنگستان است. باید این را ارج نهاد .
موفق باشید
دکتر مهراد
کتابدار.فارس
|
Iran
|
1393/07/06 - 12:43
4
1
آه ه ه یک روز هنر و رسانه...یک روز علوم تربیتی...اینبار انسانی...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: