کد خبر: 17034
تاریخ انتشار: شنبه, 26 مهر 1393 - 19:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان مقاله کنفرانس بین‌المللی «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌های دانشگاهی»

کنفرانس بین المللی «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه های دانشگاهی»، به میزبانی  کتابخانه دانشگاه NTNU نروژ، فراخوان مقاله داد.
فراخوان مقاله کنفرانس بین‌المللی «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌های دانشگاهی»

 

 

به گزارش لیزنا، فناوری های نوظهور و رفتار در حال تحول کاربران، قواعد بازی را برای کتابخانه های دانشگاهی دائما متحول می کند. فناوری های نوظهور، شامل روش های جدید استفاده از فناوری های موجود، فناوری های جدید، و همینطور فناوری های مخرب می شود.

 

این کنفرانس به کتابداران دانشگاهی، متخصصان اطلاعات، اعضای هیأت علمی، دانشجویان، توسعه دهندگان و عرضه کنندگان سیستم های کتابخانه ای اختصاص دارد و هدف از برگزاری آن، پاسخگویی به پرسش های ذیل است:

 

کتابخانه های دانشگاهی برای مقابله با تغییرات چه کار می توانند انجام دهند؟ این رویداد چگونه به سازگاری و انطباق می انجامد؟ کدام نوع از فناوری ها در کتابخانه های دانشگاهی قابل استفاده، و یا قابل ایجاد است؟

 

کمیته برنامه ریزی این کنفرانس از پذیرش سخنرانی ها و پوستر های اصیل، که شامل یک یا بیش از یکی از دیدگاه های ذیل باشد، دعوت بعمل می آورد:

 

مدیریت نوآوری در فناوری؛ داده های کلان و متن کاوی؛ وب معنایی و داده های پیوندی؛ یادگیری فناوری ها و MOOCS ؛ تجربه کاربری، طراحی و استراتژی محتوا و غیره

 

ارسال چکیده یا پوستر با رعایت ذیل مورد قبول است:

-          ارائه راه حل های نظری، همراه با تصویر روشنی از چگونگی کاربرد این راه حل ها در کتابخانه؛

-          نظراتی بالغ و در خور توجه پیرامون ابعاد و جنبه های عملی، و یا توصیف کاری که در حال پیشرفت است؛

-          تجارب و مطالعات موردی مورد نیاز در خصوص چالش ها و فرصت های کاربرد فناوری های نوظهور در کتابخانه ها؛

-          مقایسه با فناوری های جایگزین و یا رویکردهای رقابتی در استفاده از فناوری های مرسوم؛

-          بهترین روش پیاده سازی فناوری های نوظهور در کتابخانه ها؛

-          ارزیابی هزینه و سود حاصل از استفاده ی فناوری های نوظهور در کتابخانه ها؛

 

علاقمندان جهت ارسال چکیده، ابتدا باید از طریق این لینک ثبت نام نموده، سپس به منظور ارسال چکیده، درج اطلاعاتی چون، مشخصات فردی؛ اطلاعات تکمیلی در خصوص ارائه دهنده؛ عنوان ارائه و چکیده، الزامی است.

 

گفتنی است، طول چکیده ها نباید بیش از 2500 کلمه باشد. همچنین، لازم به ذکر است که زبان این کنفرانس انگلیسی بوده و مطالب ارسالی تنها به این زبان قابل پذیرش است.

 

آخرین مهلت ارسال چکیده برای این کنفرانس 1 نوامبر 2014 برابر با 10 آبان 1393 اعلام شده و اطلاع رسانی در خصوص مقالات پذیرفته شده 15 دسامبر 2014 برابر با 24 آذر 1393 انجام می گیرد. همچنین نویسندگان تا 9 ژانویه 2015، برابر با 19 دی 1393 فرصت دارند حضور قطعی خود را در کنفرانس اعلام نمایند.

 

گفتنی است، این کنفراس به میزبانی کتابخانه دانشگاه NTNU نروژ، در روزهای 22-20 آوریل 2015 برابر با 31 فروردین  تا 2 اردیبهشت 1394 برگزار خواهد شد.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، می توانند به وب سایت کنفرانس مراجعه و یا با ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: