کد خبر: 17089
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1393 - 18:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دومین نشست «افق تحصیلی و حرفه ای رشته علم اطلاعات و رموز موفقیت آن» برگزار شد

  دومین نشست علمی تحت عنوان «ماهیت و افق تحصیلی و حرفه ای رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی و رموز موفقیت آن» در دانشگاه سمنان برگزار شد.
دومین نشست «افق تحصیلی و حرفه ای رشته علم اطلاعات و رموز موفقیت آن» برگزار شد

به گزارش لیزنا،  دومین نشست علمی تحت عنوان «ماهیت و افق تحصیلی و حرفه ای رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی و رموز موفقیت آن» روز سه شنبه 29 مهرماه 1393 با حضور بیش از 60 نفر از دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه سمنان در آمفی‌تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.

 

  در این نشست که با همکاری  شرکت پارس آذرخش برگزار شد، دکتر حمید کشاورز، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان،  دکتر مریم نظری، دکترای اطلاع رسانی آموزشی از دانشگاه شفیلد انگلستان، و جمعی از دانشجویان علاقمند حضور یافتند؛ مواردی چون آشنا سازی دانشجویان با ماهیت رشته، موقعیت‌های شغلی با ماهیت درون رشته‌ای و برون رشته‌ای برای دانش آموختگان و توانمندی‌های مورد نیاز برای موفقیت در این رشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

   

   دکتر مریم نظری به معرفی ماهیت رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و مخاطبان این رشته پرداخت؛ و پس از آن راهکارهای موفقیت در این رشته- با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن- را معرفی نمود؛ از جمله این موارد می‌توان به درک عمیق مبانی پایه ی رشته، خود روزآمد سازی مداوم، بهره‌گیری از منابع اطلاعات هسته داخلی و خارجی اشاره داشت.

 

 در ادامه دانشجویان علاقه‎‌مندی‌های خود را بیان نموده و دکتر نظری به بررسی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در بافت علاقه‌مندی‌های دانشجویان پرداخت. و در نهایت روش‌های عملیاتی موفقیت در زندگی حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

 

  در پایان نشست از‌ دکتر مریم نظری توسط دانشگاه سمنان قدردانی به عمل آمد. 

 

گفتنی است اولین نشست در روز 16 مهرماه در دانشگاه علامه برگزار گردید.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: