کد خبر: 17162
تاریخ انتشار: جمعه, 09 آبان 1393 - 20:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد بر غنای آن می‌افزاید

      رئیس کل مجموعه نمایشگاههای بلگراد  اعلام کرد حضور پر رنگ‌تر ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد بر غنای آن می‌افزاید و تا سه ماه آینده به پاسخ روشنی از چگونگی تعاملات دو طرفه فرهنگی در خصوص حضور در نمایشگاه تهران و بلگراد  دست خواهیم یافت.
حضور ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد بر غنای آن می‌افزاید

 

به گزارش لیزنا، ماریا لابوویچ، رئیس کل مجموعه نمایشگاههای بلگراد ، در جلسه مشترک با رایزن فرهنگی ایران در صربستان و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از حضور همایون امیرزاده در نمایشگاه کتاب بلگراد گفت: ما با درک درست از پیشنهادات متنوع و جذاب شما ظرف سه ماه آینده با انجام مراحل قانونی و انعکاس تفاهم‌های پیشنهادی به دولت خود پاسخ مناسب و روشن خود را اعلام خواهیم کرد. همچنین حضور در نمایشگاه کتاب تهران را فرصت مغتنمی می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی خوب و دقیق در این رویداد فرهنگی شرکت کنیم.

 

وی در این جلسه با تشریح ویژگی‌های نمایشگاه کتاب بلگراد گفت: اگر چه بر اساس گزارش شما نمایشگاه کتاب بلگراد به بزرگی کتاب تهران نیست و تعداد بازدید کنندگان آن به تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب تهران نمی‌رسد ولی این رخداد در بلگراد بر تمام اروپای شرقی تاثیر گذار است. همچنین حضور پر رنگ‌تر ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد بر غنای آن می‌افزاید. تا سه ماه آینده به پاسخ روشنی از چگونگی تعاملات دو طرفه فرهنگی در خصوص حضور در نمایشگاه تهران و بلگراد  دست خواهیم یافت.

 

همچنین در این جلسه محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان با اشاره به ضرورت حضور دو  کشور در نمایشگاهای مربوطه گفت: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده شاهد حضور موثرتر ایران در بزرگترین رخداد فرهنگی اروپای شرقی خواهیم بود.

 

همایون امیرزاده، مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی هم در این جلسه با بیان ویژگی‌های نمایشگاه کتاب تهران و بررسی ابعاد ملی و بین‌المللی آن گفت: برای عقد تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی و همچنین تبادل غرفه رایگان آمادگی کامل داریم. از رییس نمایشگاه بلگراد برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران دعوت بعمل می آید.

 

امیرزاده با یادآوری نگرش های مثبت فرهنگی در صربستان نسبت به مردم ایران بزرگ اسلامی تصریح کرد حضور طرفین در رخدادهای مشترک فرهنگی به استحکام بخشی  و تفویت  ریشه های مشترک فرهنگی کمک می کند.

 

بر اساس این گزارش، درادامه این جلسه خانم میریانا لوکیچ مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب بلگراد در خصوص شرایط پذیرش مهمان ویژه توضیحاتی را ارایه کرد.

 

گفتنی است پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد در کشور صربستان روز یکشنبه 4 آبان با شعار «زمان خواندن است» و با ارایه‌ی کتاب‌هایی از ایران افتتاح شده است و روز 11 آبان 1393 پایان می‌یابد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: