کد خبر: 17397
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1393 - 14:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

از کتابداران پیشکسوت و کتابخوانان نمونه کشور تجلیل شد

صبح امروز (سه شنبه 27 آبان 93) در مراسم بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از کتابداران پیشکسوت و کتابخوانان نمونه کشور تجلیل شد.
از کتابداران پیشکسوت و کتابخوانان نمونه کشور تجلیل شد

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، مراسم تکریم مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی، صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

 

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین هاشمی، استاندار تهران، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد رجبی، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، و همچنین کتابداران حضور داشتند.

 

محمد اللهیاری فومنی دبیر بیست و دومین دوره هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: تمرکز در باز معرفی و ترویج اندیشه های عالم فقید و مفسر گرانقدر علامه سید محمدحسین طباطبایی(قدس سره) با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور روز 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به مناسبت بزرگداشت مقام این عالم بزرگوار نامگذاری شده است، باعث شد تا نهاد برنامه های خود را با محوریت شخصیت ایشان ترتیب دهد.

 

وی افزود: امسال به منظور تکریم یکسان همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور لوح تقدیری برای همه همکاران نهاد که بیش از 6500 نفر هستند توسط دبیرکل امضاء و به همه استان ها ارسال شد. یکی از نکات مهم دیگر این دوره، پرونده های رسیده از استان ها در ارتباط با انتخاب «عضو نمونه کتابخوان» و «پیشکسوت نمونه» بود که پس از ارزیابی های صورت گرفته، نفرات برتر در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

اللهیاری در پایان گفت: مدیریت نهاد در ماه های اخیر تلاش نمود با ارتقای حقوق و دستمزد کتابداران عزیز انگیزه همکاران و همراهی آنها را در اجرای برنامه های کتابخوانی افزایش دهد و اکنون «هفته کتاب» زنگ شروع دوره جدید فعالیت های ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور خواهد بود.

 

اجرای قطعاتی نمایشی با موضوع کتاب، و پخش کلیپ کتابدار و کتاب خوانی بخشی از این مراسم بود. بعلاوه انتهای این مراسم به تقدیر از کتابخوانان برتر و پیشکسوتان تخصیص یافت.

 

بر این اساس، منتخبان پیشکسوت نمونه کشوری آبان ماه 1393، محمد علی هدایت از استان اصفهان، محمد پورمهدی کاج آبادی از استان تهران، و پروین خیاط منصور از استان زنجان بوده اند.

 

منتخبان کتابخوانان نمونه کشوری نیز بر اساس شاخص هایی چون، میزان امانت کتاب، عضویت و فعالیت در کانون های کتابخانه، مشارکت در طرح کتاب من، شرکت در جلسات نقد کتاب، مشارکت در مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب، و ... معرفی شدند. سکینه علیپور خراسانی از مازندران، مجید درخشانی از یزد، زیبا محمدی از ایلام، نرگس نیکخواه منفرد از تهران، رضا شمس الهی از همدان، سعیده قاسمیان قطب آبادی از کرمان، فاطمه حقی از اردبیل، مرضیه منافی قولنجی از آذربایجان غربی، منتخبان کتابخوانان نمونه کشوری در سال 1393 بودند، که با اهدای تندیس چهره علامه طباطبایی تقدیر شدند.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/28 - 16:25
2
0
بعضی ها دلشون خوش بود که چیزی میدن.
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/28 - 14:59
0
1
سلام هفته کتاب برتمامی کتابداران عزیز مبارک باد
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/28 - 09:01
2
4
سلام آقای مختار پور

از تغییر احکام کتابداران خبری نیست ؟!

اما احکام نیروهای وزارت بهداشت در این ما بعد از اعلام در ظرف چند روز کوتاه تغییر کرد

اما کتابداران فراموش شده باید فقط حسرت کمی حقوق را بکشند و روز و روزگار خود را با تنگنای معیشتی سپری کنند که شاید روزی روزگاری مسئولان به فکر کتابداران افتادند که آن هم بعید است !!!!!!!!
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/28 - 08:47
0
7
سلام بر دبیر کل محترم

استدعا داریم در مورد پایین بودن حقوق کتابداران با مسولان رده بالای کشور رایزنی شود ، چرا که حقوق معلمان محترم هم در سالهای گذشته پایین بود اما با رایزنی های موثر وضعیت حقوق آنها تغییر کرد .

همه کتابداران از تلاشهای حضرتعالی برای رفع مشکلات حقوقی آنها آگاه هستند
از قم
|
Iran
|
1393/08/28 - 08:41
4
2
از استان ما هرسال نورچشمیا فقط میرفتن اما امسال بما گفتن شما بیاین...نگو حکمتی داشته...کوفتم ندادن اما سالهای گذشته.....هیهات..
کتابدار
|
Iran
|
1393/08/27 - 17:03
4
6
دیداری که باید خودت با اتوبوس و مترو بروی و حتی هدیه ای هم به رسم یادبود ندهند
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/09/04 - 09:49
واقعا براتون متاسفم که همه چیز رو تو هدیه میبینین همین که از همه به صورت یکسان دعوت شده بود و دیداری تازه شد برای شما کافی نیست ؟ وقتی دبیرکلی به این فهیمی داریم که با تمام افراد تک تک دیدار کردن و حرف دل همه رو شنیدن کافی نیست ؟
کتابدار دلسوز
|
Iran
|
1393/08/27 - 15:07
3
7
با سلام و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار،دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی تدابیری اتخاذ نمایند که هرساله در این هفته تمام کتابداران در تهران دیدار داشته باشند و کتابداران دورهم جمع شوند اگر چنین نشود خیلی از کتابداران در این هفته محروم از این دیدار میشودند.
اجرکم عندالله
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: