کد خبر: 17477
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آذر 1393 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان نمایشگاه «نقش نام»

      نمایشگاهی با عنوان نقش نام که به موضوع نقش مهر های نسخ خطی اختصاص یافته از خردادماه 1393 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده است که تا آخر پاییز ادامه خواهد یافت.
کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان نمایشگاه «نقش نام»

 

به گزارش لیزنا، نمایشگاهی با عنوان نقش نام که به موضوع نقش مهر های نسخ خطی اختصاص یافته از خردادماه 1393 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شده است که تا آخر پاییز ادامه خواهد یافت.

 

این نمایشگاه اما به روش مرسوم به معرفی مهرها و نقش آنها نپرداخته است، بلکه با روایتی که به گزینش و چیدمان ویژه و تعاملی پرداخته است این امکان را فراهم ساخته است که بتوان نگاه و برداشتی دیگرگونه را از شناخت مهرهای تاریخی در پیش گرفت.در این نمایشگاه نقش مهرها جدا از متون اصلی شان یعنی خود نسخ خطی ابتدا جدا و مستقل شده اند و سپس دسته بندی شده و با ترکیب متونی که باز بخشی از روایت مربوط به این نقش ها بازگویی می کند به نمایش درآمده اند. اینگونه است که نقش مهرها به سمت نشانه شدن میل کرده اند و می توان آنها را از همین منظر نشانگی باز شناخت.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: