کد خبر: 17503
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 - 14:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پنجمین همایش مدیران اسناد کشور در آرشیو ملی برگزار می شود

پنجمين همايش مديران اسناد با حضور دويست و پنجاه تن از مديران و كارشناسان اسناد و روساي دبيرخانه هاي سراسر كشور یکشنبه نهم آذرماه درتالارهمایش ساختمان آرشیو ملی سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار مي شود.
پنجمین همایش مدیران اسناد کشور در آرشیو ملی برگزار می شود


به گزارش لیزنا،  پنجمين همايش مديران اسناد به منظور ارزیابی اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌ها در زمینه مدیریت اسناد، نظارت، بازرسی، بررسی، ارزشیابی، تعیین‌تکلیف سوابق راکد و تنظیم، تجهیز و متحدالشکل سازی بایگانی‌های اسناد ، بازآموزی مقررات و آموزش آخرین اطلاعات و قوانین و مقررات تهیه شده توسط سازمان در زمینه مدیریت اسناد الکترونیکی با تکیه بر اتوماسیون اداری و جلب حمایت و همفکری دستگاه‌ها در اجرای قوانین مذکور، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های تخصصی آنان و قدردانی و سپاس از مدیران و کار‌شناسان اسناد بر‌تر در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برگزار می‌شود.


دانش‌افزایی درحوزة مدیریت اسناد؛ ایجاد یا تقویت مدیریت‌های اسناد و آرشیو در اجرای قانون و مقررات اسناد ملی ایران؛ آشنایی بیشتر همکاران شاغل در مدیریت‌های اسناد و آرشیو دستگاه‌ها با تئوری‌های علمی مدیریت اسناد و آرشیو؛ فعال شدن مراکز علمی در زمینه تدوین تئوری‌های مدیریت اسناد و آرشیو و زمینه‌سازی تدوین استانداردهای ملی و تدوین نظام ملی آرشیوی از طریق تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری برخي از اهداف برگزاري اين همايش به شمار مي روند.


"مدیریت تولید، انتشار، حفظ و نگهداری مکاتبات و سوابق موجود در اتوماسیون اداری با رویکرد استاندارد و استانداردسازی"، "نقش و جایگاه سازمان متبوع در مدیریت اسناد الکترونیکی"، "نقش و جایگاه مدیریت اسناد در دولت الکترونیکی" و "اتوماسیون اداری و ملاحظات اسناد ملی ایران از اهداف اين همايش عنوان شده اند.


شايان ذكر است تمام دستگاه‌های دولتی و وابسته دولت و قوای مقننه، قضائیه و نهادهای تحت امر مقام معظم رهبری (دام عزه) و مدیران اسناد، مسئولان و کار‌شناسان اسناد دستگاه‌ها گروه‌های هدف گردهمایی را تشکیل می‌دهند.


اين گردهمايي از ساعت نه صبح آغاز به كار خواهد كرد و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت. دراين گردهمايي مدير دكتر سيد رضا صالحي اميري رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و دكتر نوبخت معاون رئيس جمهور سخنراني خواهند كرد.


همچنين از سایت بایگانی‌های راکد سراسر کشور  www.nlai.ir.reco. رونمايي خواهد شد.

 

 همچنین در اين مراسم ازهفت تن از کار‌شناسان اسناد دستگاه‌ها و دو کار‌شناس ارزشیابی اسناد بر‌تر تقدير خواهد شد. در بخش دوم اين مراسم دو كارگاه آموزشي نيز برگزار خواهد شد.


بر اساس اعلام روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، سازمان اسناد و كتابخانه ملي تنها مرجع رسمي كشور براي بررسي و امحاي اسناد دولتي كشور است. پنجمين همايش مديران اسناد از ساعت 9 - 16یکشنبه نهم آذرماه درتالارهمایش ساختمان آرشیو ملی برگزار مي شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: