کد خبر: 17505
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 - 15:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه «مدیریت اطلاعات علمی و منابع الکترونیکی» برگزار می شود

      در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان فارس، اولین روز از کارگاه دو روزه «مدیریت اطلاعات علمی و منابع الکترونیکی» در سالن کنفرانس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری برگزار می شود.
کارگاه «مدیریت اطلاعات علمی و منابع الکترونیکی» برگزار می شود

 

به گزارش لیزنا، کارگاه علمی «مدیریت اطلاعات علمی  و منابع الکترونیکی» ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز  در راستای طرح دانش افزایی و توانمند سازی اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان فارس در محل سالن کنفرانس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در تاریخ های 5 و 6 آذر ماه 1393 برگزار می گردد.

 

در روز اول از برگزاری این کارگاه، دکتر قانع، معاون مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، جهت آشنایی هرچه بیشتر مهمانان، به بیان برنامه ها و اهداف علمی این سازمان پرداخت.

 

پس از سخنرانی دکتر ستوده که به معرفی برنامه و اهداف  کارگاه پرداخت، اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز با خدمات کتابخانه مرکزی و اصول جستجو و بازیابی اطلاعات آشنا شدند.

 

موضوع دیگری که در این کارگاه بدان پرداخته شد معرفی پایگاه های اطلاعاتی اشتراکی و آزاد بود که علاوه بر آن در ادامه موتور های کاوش علمی نیز معرفی گردید.

 

در بخش دوم این کارگاه، ارزیابی پژوهشگران، مجلات و دانشگاه ها و همچنین راهکار های گزینش مجلات برای ارسال مقاله، عوامل موثر در افزایش استناد و دستبرد علمی و راهکارهای مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در روز دوم این کارگاه علمی، دکتر محمدرضا قانع، معاون اداری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به معرفی پایگاه ها و محصولات تامسون رویترز (ISI) و آشنایی با نظام استنادی علوم جهان اسلام و محصولات آن خواهد پرداخت.همجنین، در بخش آخر این کارگاه، مدیریت اطلاعات علمی با استفاده از اندنوت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: