کد خبر: 17512
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 - 19:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

گوگل به کتابخانه عمومی شیکاگو روبات اهدا می‌کند

      کتابخانه عمومی شیکاگو(CPL)، به عنوان بخشی از ابتکار در حال انجامش برای ارائه‌ی دسترسی کاربران کتابخانه به تکنولوژی قرن 21، روبات‌های فنچ قابل‌برنامه‌ریزی به کاتالوگش اضافه کرده است.
گوگل به کتابخانه عمومی شیکاگو روبات اهدا می‌کند

 

 

به گزارش لیزنا، سخنگوی کتابخانه عمومی شیکاگو، مری بث کرافت به مجله کتابخانه‌های آمریکا گفت، «این کتابخانه برای ارائه‌ی 500 دستگاه از این روبات‌ها با گوگل همکاری می‌کند. این روبات‌ها در مرکز هارولد واشینگتن یومیدیا Harold Washington YOUmedia Center))، دو کتابخانه‌ی منطقه‌ای (سولزر و وودسان) و سه شعبه (استین-ایروینگ، بک آو د یاردز Back of the Yards))، و رایتوود-آشبرن) قابل دسترسی هستند.» این روبات‌ها در تمام هشتاد شعبه‌ی سیستم منطقه‌ی شیکاگو موجود هستند.

 

کرافت توضیح داد که هدف این روبات‌ها، که در آزمایشگاه انجمن رباتیک، آموزش، و توانمندسازی فناوری (CREATE) دانشگاه کارنگی ملون ساخته شدند، تدریس اصول برنامه‌نویسی کامپیوتر است و مخاطبشان کاربران با سن 8 سال به بالاست. دانش‌آموزان می‌توانند روبات‌ها را با بیش از دوازده زبان کامپیوتری برای انجام کارکردهایی از جمله حرکت کردن، صدا دادن، نور دادن، و رسم کردن برنامه‌ریزی کنند.

کتابخانه عمومی شیکاگو اولین کتابخانه‌ای در آمریکا خواهد بود که روبات ارائه می‌دهد.

 

 کرافت گفت، «معلمان و مربیان جامعه که علوم کامپیوتر تدریس می‌کنند و این که دانش‌آموزان نیاز روزافزونی به فراگیری این مهارت‌ها دارند انگیزه‌ی انتشار این روبات‌ها بودند.» «برخی  گروه های اجتماعی وجود دارند که در شعبه‌های ما در شهر با هم ملاقات می‌کنند که قبلا هم برای تمرین مهارت‌های کامپیوتر با هم ملاقات می‌کردند، پس این برنامه برای آن‌ها عالی است.»

 

او گفت می‌توان با این روبات‌ها  فردی یا در گروه‌های پنج‌تایی کار کرد، این به سازندگان اجازه می‌دهد که درس‌هایی در محیط‌های گروهی تهیه کنند.

 

کرافت گفت که کتابخانه عمومی شیکاگو به تازگی شروع به پخش این ربات‌ها کرده است، و اخبار رسیدنشان در وبسایت‌های رسانه اجتماعی سروصدا به وجود آورده است. او گفت، «کاربران از یکشنبه درمورد استفاده از یکی آنها توییت‌هایی می‌نوشتند و برای استفاده از روبات‌ها هیجان‌زده هستند.»

 

جیم لکینسکی، رئیس دفتر شیکاگو گوگل گفت: هیجان‌زده کردن دانش‌آموزان برای علوم کامپیوتر در سطوح ابتدایی و راهنمایی مدرسه ضروری است. او گفت، «امیدواریم که با فراهم کردن روبات‌ها در کتابخانه به نسل بعد فن‌شناسان و دانشمندان کامپیوتر در اینجا در شیکاگو الهام ببخشیم.»

 

شهردار شیکاگو، راهم امانوئل درمورد این برنامه و تاثیرش بر نسل‌های آینده ابراز خوشبینی کرد. وی تاکید کرد که این روبات‌ها با روشی خلاقانه و آسان مقدمه‌ای بر مهارت‌های ضروری قرن 21 ارائه می‌دهند و برنامه‌نویسی کامپیوتری را برای اهالی شیکاگو در تمام سنین فراهم می‌کند. وی گفت، «این همکاری با دفتر شیکاگو گوگل بخشی از رویکرد جامعمان در توسعه‌ی آموزشِ علوم، فناوری، مهندسی، و ریاضی (STEM) در شهر است.»

 

وی در پایان گفت: «گوگل را برای سهمش در تضمین این‌که تمام ساکنان به پیشرفته‌ترین منابع فردا دسترسی داشته باشند تشویق می‌کنم.»

 

ترجمه: پیروز ابراهیمی جعفری

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: