کد خبر: 17513
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 - 20:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تبریک به دکتر سرافراز و اعلام آمادگی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

       دکتر سعید رضایی شریف آبادی طی نامه ای خطاب به رئیس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به ایشان، از آمادگی این انجمن در غنی سازی برنامه های رسانه ملی خبر داد.
تبریک به دکتر سرافراز و اعلام  آمادگی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

 

 

به گزارش لیزنا، دکتر سعید رضایی شریف آبادی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران طی نامه ای خطاب به دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به ایشان و نیز ایراد به برنامه مناظره شبکه یک سیما از آمادگی این انجمن در غنی سازی برنامه های رسانه ملی خبر داد.

 

متن نامه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

رئیس محترم سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران

 

باسلام واحترام،

آغاز دوران مسئولیت جنابعالی را بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی خود و هیأت رئیسه و اعضای انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران تهنیت می گویم. رجاء واثق دارم که به اعتبار پیشینه گرانسنگ آن برادر گرامی در مدیریت رسانه، دوران نوی در سازمان صدا و سیما رقم خواهد خورد؛  تحولی که بیش از هر چیز بازتاب دهنده دانش و تجربه غنی شما است.

 

 

غرض از تصدیع، جلب توجه آن برادر گرامی به نقشی است که انجمن های علمی کشور می توانند در غنی سازی برنامه های رسانه ملی ایفا کنند.

 

 

انجمن های علمی با مشارکت دواطلبانه و بدون چشمداشت ، متخصصان و صاحبنظران، عمدتاً اعضای هیات علمی دانشگاهها، و دانشجویان دوره های عالی شکل گرفته اند و آرمانی جز ترویج دانش علمی و ارزش های اخلاقی در راستای خیر جامعه ندارند. در این انجمن ها حاکمیت خرد جمعی برقرار است و هیچکس خارج از چارچوب خرد جمعی قادر به در اختیار گرفتن سکان تصمیم گیری نیست.

 

 

به اعتبار ویژگی های فوق، نمایندگان اعزامی انجمن های علمی به برنامه های مرتبط در صدا و سیما می توانند با بیان نقطه نظر‌های علمی و کارشناسی و به دور از منافع شخصی و گروهی و سازمانی در باب مسائلی که برای جامعه اهمیت دارد و در تریبون های رسانه ملی عنوان می شود، بر نقش آگاهی بخشی رسانه ملی، و به تبع آن بر اعتماد مخاطبان به این رسانه بیفزایند.

 

 

اما مشاهدات همکاران اینجانب حاکی از آن است که در برنامه های صدا و سیما از نقش فوق انجمن های علمی در همه مواردی که مناسبت داشته، بهره برداری نمی شود. نمونه آن برنامه مناظره ای بود که روز جمعه 30 آبان 93 از شبکه اول با موضوع سرانه مطالعه وعلل کتاب نخواندن جامعه ایرانی پخش شد. تهیه کننده محترم این برنامه تنها از مشارکت دارندگان عنوان های دولتی و دیگرانی بهره جسته بود که چه بسا به سبب نا آشنائی با مباحث مطروحه، به جای پرداختن به موضوع، سخنان حاشیه ای بر زبان راندند.

 

 

فقر محتوای ناشی از به کارگیری سخنگویانی که دانش لازم را فاقد اند و به خاطر تصدی سمت های اداری مصون از شبه تعارض منافع نیستند، می تواند موجب بی اعتمادی مخاطبان هوشمند و تأثیرگذار در عرصه اجتماع شود و در نهایت به خنثی شدن مساعی و منابعی شود که صرف پیام رسانی از راه رسانه ملی می شود.

 

 

فرصت را غنیمت می‌شمارم از سوی خود و اعضای هیات رئیسة انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران صمیمانه ترین تبریکات را تقدیم می کنم و برایتان آرزوی توفیق روزافزون دارم .

 

 

دکتر سعید رضایی شریف آبادی

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

 

 

 

 

برچسب ها :
.........
|
Iran
|
1393/09/12 - 10:25
1
0
آقای شریف آبادی ای کاش بودم و چهره برافروخته شما هنگام خواندن پیام را می دیدم، مشخص است بسیار برآشفته شده اید کمی خود دار باشیم خوب است جناب رئیس محترم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران!
دانش ستوده راد
|
Iran
|
1393/09/08 - 09:05
0
2
ادامه
شاید روزی بیاید که مردم ما کتاب خوان بشنود فرهنگ مطالعه در جامعه گسترش پیدا کند
کتابخانه های عمومی ما از این حالت خفقان در بیاند همه این عوامل جز با فرهنگ سازی صحیح که یکی از اینها رسانه ملی است میسر نمی شود
با تشکر از جناب اقای شریف ابادی و انجمن کتابدرای ایران که همیشه پیگر مسائل کتابداری هستند امیدوارم این پیگیری ها تداوم داشته باشد
دانش ستوده راد
|
Iran
|
1393/09/08 - 09:05
0
2
با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی و عزیز جناب اقای شریف آبادی
به نکته ای خوبی اشاره فرمودید انتظار ما از صدا و سیما این بود که حداقل یک نفر از استاید کتابداری رو هم به برنامه دعوت می کردند اما متاسفانه نمیدونم چرا و به چه دلیل استاتید کتابداری که بیشتر با مسائل کتاب و کتابخوانی و کتابداری اشنا هستند در برنامه مناظره حضور نداشتند
نکته بعدی این که انتظار ما از صدا و سیما این است که برای کتابداری و کتاب خواندن تبلیغ بکند جون رسانه ملی تاثیر زیادی روی مردم میگذارد فرهنگ مطالعه باید اول از طریق رسانه ملی ترویج بشود متاسفانه رسانه ملی ما همه چی رو تبلیغ میکند به جز خوندن کتاب و مطالعه کردن فیلم میسازن روش های دزدی رو تبلیغ میکنن رفتن به سپوپر مارکت رو تبلیغ میکنن و .... اما متاسفانه رفتن به کتابخانه و خوندن کتاب رو تبلیغ نمیکنن
منتقد
|
United States
|
1393/09/07 - 23:12
5
10
آقای عمرانی عزیز تا کی میخواهید جیره خوار این و آن باشید
امروز در زیر خبر پیام تبریک آقای شرف آبادی من چندین بار پیام گذاشتم مثل این که به مذاق شما خوش نیامده است.
به نظر میرسد با افراد خاصی در انتشار اخبار معامله میکنید.
فکر میکنم سخنرانی شما در دانشگاه الزهرا در چند هفته قبل بی ارتباط با انتشار پیام های تبریک آقای شریف آبادی نباشد.
آزاد باشید و آزاد بمیرید.....
جواد رضایی فر
|
iran
|
1393/09/07 - 15:39
3
4
با سلام...
با تشکر از استاد عزیز جناب آقای شریف آبادی که این مساله رو پیگیری کردند...
تاریخ ارسال این نامه چندان اهمیتی نداره چرا که مقام و منزلت کتابدار و مساله مطالعه و کتاب نخوانی ایرانیان سالهاست موجب آزردگی خاطر اهالی قلم و مخصوصاً کتابداران اصیل گردیده...
در این باب آنچه اهمیت دارد پرداختن به این موضوع توسط دکتر شریف آبادی است.
و همچنین انتظار میرود دیگر موضوعات مشابه توسط سایر اساتید و صاحبنظران مورد پیگیری قرار گیرد و صاحب منصبان و رجال دولتی را در جهت اصلاح امور مربوط به کتاب و کتابخوانی و مطاله آگاه نمایند.
با سپاس
لیلا امیری
|
Iran
|
1393/09/07 - 10:54
5
4
سلام. اینکه با نام خودت پیام بذاری شهامت میخواد که هرکسی نداره.
امیدوارم شاهد مناظره آقای دکتر رضایی در این برنامه باشم
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/09/07 - 21:41
شهامت زیر پرجم بیگانه قایم شدن نیست.
سعید رضائی شریف آباد
|
Iran
|
1393/09/07 - 09:35
15
13
کتابدار محترم
سلام علیکم
مطمئن نیستم که پبام تبریک انجمن را تا انتها خوانده باشید که با لودگی به تاخیر در ارسال تبریک بازخورد می فرمائید. انگیزه اصلی برای ارسال این پیام رئیس رسانه ملی مناظره ای بود که جمعه گذشته (30 آبان 93) از شبکه یک سیما پخش شد و به زعم خیلی ها حاضران در این مناظره فقط به حاشیه در موضوع سرانه مطالعه و کتاب نخوانی در جامعه پرداختند و وقت مردم و بودجه صدا و سیما را هدر دادند. انجمن در دفاع از مقام کتابدار و صاحبنظران رشته آمادگی خود را برای مشارکت در این برنامه ها اعلام کرد. ای کاش به جای آن که بهم بخندیم، با هم بخندیم، زمانی که جایگاه کتابدار در جامعه به جائی برسد که مستحق آن است. متاسفانه داشتن دوستان کتابداری مثل شما، جامعه کتابداری و انجمن را از دشمن بی نیاز می کند.
ضمنا در عجبم کسی که در حقانیت مطلبش شکی ندارد و آن را به دیگران عرضه می کند چرا با اسم واقعی مطلب نمی گذارد؟
موید باشید
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/09/12 - 10:09
واقعا متاسفم که یک کسی باسابقه و حتی سابقه هیچ با سن شما آقای شریف آبادی اینگونه حرف بزند واقعا متاسفم برای خودم که شما یکی از الگوهای رشته هستید!!
این کتابدار محترم راست می گوید بیایید شما کمی، فقط کمی انتقاد پذیر باشید، چرا فقط وقتی قرار به مناظره باشد پیام بگذارید چرا شما خود دنبال این کار نباشید بدون آنکه الزامی پیش بیاید...
BAHAR
| Iran |
1393/09/08 - 08:44
بند 9 منشور اخلاق حرفه‌اي كتابداران: در جهت ارتقاي منزلت اجتماعي كتابداران كوشش نمايم.
فردي كه با اسم عام "كتابدار" كه افراد زيادي رو در بر مي گيره چنين كامنت بي‌ارزشي ميذاره نه تنها براي ارتقاي منزلت اجتماعي كتابداران تلاش نمي‌كنه بلكه متأسفانه منزلت كتابداران رو خدشه‌دار هم مي‌كنه. به قول جناب رضائي شريف آباد ما ديگه نياز به دشمن نداريم.
کرمانشاهی
| Iran |
1393/09/07 - 20:15
احسنت بر شما که حرف دل ما را زدید
کتابدار
|
Iran
|
1393/09/06 - 21:26
4
8
سلام آقای دکتر رضایی
لطفا ایجاد پست کتابدار را در وزارت خانه های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت پیگیری نمایید.
کتابدار
|
Iran
|
1393/09/06 - 20:33
11
10
سلام
فکر نمی کنید یکمی دیر شده برا تبریک
ایشون 10 آبان رئیس شدند الان 6 آذر!!!
.
.
.
اگه دیر نشده
پیشنهاد می کنم یه نامه هم به آقای روحانی ارسال کنید و پیروزی ایشان در انتخابات را تبریک بگویید!!!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: