کد خبر: 18320
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 12:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کاهش استرس با خواندن مجلات

همانطور كه مزاياي مختلفي براي خواندن وجود دارد محمل هاي مختلف مطالعاتي نيز شامل روزنامه ها، كتاب ها، داستان ها، مجلات و بلاگ ها موجود است.
کاهش استرس با خواندن مجلات

 

به گزارش لیزنا، اگرچه امروز فن آوري، افق هاي گسترده اي را پيش رو قرار داده است، اما در دو دهه گذشته پاسخ به اين پرسش به چند نقطه نظر محدود مي شد. همانطور كه مزاياي مختلفي براي خواندن وجود دارد محمل هاي مختلف مطالعاتي نيز شامل روزنامه ها، كتاب ها، داستان ها، مجلات و بلاگ ها موجود است. مهم ترين مزاياي هر يك از رسانه ها براي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان به مرور در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

آنچه در ادامه آمده است مزایای خواند مجلات است.

 

 مزاياي خواندن مجلات

 

  1. توجه كردن به تغيير علايق و تمايلات

مجلات اطلاعات را در قالبي زيبا و جذاب براي خوانندگان  بسته بندي مي كنند و اين اطلاعات را كه ممكن است درباره شيوه  و روش زندگي يا موضوعي خاص باشد را مطابق علايق خواننده به روز مي كنند. اين علايق ممكن است درباره يك شايعه محلي يا آنچه كه از مد موجود در فروشگاه هاست يا حتي جديدترين قوانين در كشور باشد. مرور مجلات براي كساني كه قادر به مطالعه مقالات سنگين و طولاني و يا نشستن در يك مكان به مدت بيشتر از 15 دقيقه نيستند مي تواند سود مند باشد.

 

  1. افزايش دانش شما درباره موضوعات مختلف

تقريبا براي هر حوزه موضوعي از دانش مجله اي به آن موضوع اختصاص داده شده است – از مجلات زنان تا علوم و فن آوري، از مجلات ورزشي تا علمي، مجلات مد و سبك زندگي تا عكاسي يا بهداشت و ..._خوانندگان انتخاب هاي زيادي براي مجلات با موضوعات مورد علاقه خود دارند.

 

(اگر مشتاق و هوادار مجلات مد و فشن هستيد مي توانيد Vogue يا Bazaar را مشترك شويد يا اگر درباره شغل و درآمد مي خواهيد بدانيد مي توانيد بطور مرتب مجله  Time يا  Forbes را پي گيري كنيد) دانش خود را درباره يك سرگرمي بخصوص، علاقه يا موضوع مورد نظر با انتخاب و خواندن مجلات افزايش دهيد.

 

  1. صرف وقت بدون اتلاف آن

خواندن مجلات ممكن است يك وقت گذراني مناسب براي بعد از ظهري خسته كننده باشد اما شما ناخودآگاه همينطور كه از سر تنبلي و بي حوصلگي آن را ورق مي زنيد و مرور مي كنيد مطالب هرچند ناچيز و بي اهميت را كسب مي كنيد. يكي از مهمترين مزاياي خواندن مجلات به عنوان يك شيوه و روال وقت گذراني آن است كه ندانسته ممكن است اطلاعاتي در حافظه تان ثبت كنيد حتي ممكن است به اين مسأله فكر نكنيد كه وقتي منتظر رسيدن نوبت خود در مطب پزشك هستيد و مجلات را ورق مي زنيد يا در همين حين با شخصي مشغول صحبت هستيد باز هم مطالبي در ذهن شما وارد مي شود.

 

  1. كاهش استرس و نگراني

خواندن مجلات مورد علاقه اتان شبيه روشن كردن ذهن شماست و استرس را كاهش مي دهد. توجه كنيد به اينكه چگونه بعد از خواندن مجله اي كه به آن علاقمنديد احساس شادابي و جواني داريد.

 

از مرور مجلات مي توانيد عقايد متعددي كسب كنيد و يا الهام بخش روح شما باشد و يا بطور ناگهاني باعث ارتقاء افكار شما در موضوعاتي كه علاقمند به آن هستيد و روزانه آنها را مطالعه مي كنيد شود.

 

ترجمه: زهره چراغي

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: