کد خبر: 21199
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 مهر 1394 - 07:56

داخلی

»

مطالب فناوری

»

موبایل و تبلت

رونمایی گوگل از اندروید مارشملو و نکسوس 6P و 5X

 گوگل در آخرین روز سپتامبر بالاخره از دو گوشی نکسوس "6P" و "5X" و اندروید مارشملو رونمایی کرد.
رونمایی گوگل از اندروید مارشملو و نکسوس 6P و 5X

به گزارش لیزنا، گوشی نکسوس "5X" ساخت کمپانی ال‌جی و نکسوس "6P" ساخت هوآوی تا حدودی انتظارات مشتریان و طرفداران را برآورده کرده‌اند. صفحه نمایش این مدل ۵.۷ اینچی است و از پورت جدید "USB Type-C" برخوردار است. این مدل در سه رنگ سفید، گرافیتی و آلومینیمی برای پیش خرید آماده است. این گوشی دوربین ۱۲.۳ مگا پیکسلی در پشت و ۸ مگاپیکسلی در جلو دارد و همچنین از پردازنده ۲.۰ گیگاهرتزی کوآلکوم و رم ۳ گیگابایتی برخوردار است.

 

مدل گوشی '5X" ویژگی‌های نسبتا متفاوتی دارد. این گوشی صفحه نمایشی کوچکی معادل با ۵.۲ اینچ "HD" دارد و از دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی برخوردار است. دوربین جلو این مدل ۵ مگاپیکسل و پردازنده آن ۶۴ بیتی کوآلکوم است. مدل گوشی‌های "5X" هم در سه رنگ سیاه کربنی، سفید و آبی پیش فروش شده است.

 

هر دوی این گوشی‌ها از حس‌گر اثر انگشت در پشت برخوردار هستند و سیستم عامل آن‌ها را «اندروید M» یا مارشملو پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل جدید از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است از جمله این‌که امکان جستجو در گوگل بدون بستن اپلیکیشنی که پیش از این باز گذاشته‌اید وجود دارد. گوگل اعلام کرده است که سیستم عامل جدید باتری کم‌تری مصرف می‌کند. سیستم جدید به این شکل عمل می‌کند که دستگاه وقتی که مورد استفاده نیست در حالت استندبای قرار می‌گیرد و مصرف باتری آن کاهش می‌یابد. این سیستم عامل از هفته آینده در دستگاه‌های دیگر اندرویدی نیز قابل استفاده است.

 

قیمت گوشی "5X" از ۳۷۹ دلار و "6P" از ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: