کد خبر: 33645
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 اسفند 1396 - 15:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

تازه های نشر

سواد حرکتی خود را توسعه دهید

منبع : لیزنا
انتشارات بامداد کتاب به تازگی کتابی راهنما برای رشد حرکتی برای والدینی که فرزندان زیر 12 سال دارند را به چاپ رساند.
سواد حرکتی خود را توسعه دهید

به گزارش لیزنا، کتاب «توسعه  سواد حرکتی: راهنمای رشد حرکتی برای والدینی که فرزندان زیر 12 سال دارند» به تازگی توسط انتشارات بامداد کتاب به چاپ رسید.

نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد:

کمتر از یک دهه است که دست‌یابی به جامعه‌ای با سطح بالای سواد حرکتی، در کشورهای پیشرفته به‌عنوان اولویت آموزشی والدین و مربیان قرار گرفته است. چنین رویکرد و جنبشی، نه تنها به دلیل اعتبار و اثریخشی رشته تربیت‌بدنی در پرورش کودکان به‌عنوان ورزشکاران آینده است، بلکه هدف نهایی چشم‌اندازی است که انسان را در طول زندگی با فعالیت بدنی و تندرستی همراه می‌کند. این رویکرد مشخصا به برهه سنی از بدو تولد تا 12 سالگی می‌پردازد که موثرترین بخش گسترش و تندرستی در جامعه آینده محسوب می‌گردد. درحالی که توجه والدین و حتی مسئولان حوزه سلامت در بسیاری از کشورها، اغلب به کودکی دوم به بعد معطوف شده است که از پیامدهای آن می‌توان به اعمال هزینه هنگفت برای جبران کم‌توجهی در سنین حیاتی یادگیری حرکتی اشاره کرد.

این کتاب دستاورد تلاش نویسنده در ترجمه و تحلیل منابع معتبر و پیشگام در حوزه جدید «سواد حرکتی» مربوط به رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در گرایش فیزیولوژی ورزش است و. از ترکیب دو حیطه رشد و تکامل حرکتی و علم تمرین در کودکان به‌دست آمده است که هدف آن، آشنایی با مفاهیم بنیادی و اطلاعات علمی به‌منظور درک و شناخت بهتر جرکت و مراحل آن در طول رشد و تکامل کودک و ملاحظات حرکتی و تمرینی مرتبط با آن است. مطالب ارائه شده در این کتاب برای استفاده دانشجویان رشته تربیت‌بدنی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته فیزیولوژی ورزش و همچنین عموم مردم جامعه، به‌ویژه والدین به رشته تحریردر آمده است؛ بنابراین تلاش شده ضمن برداشت دقیق و علمی از مقالات و پایگاه‌های علمی، تا حد امکان از ساختار نوشتاری ساده استفاده شود تا انتقال و مفاهیم به‌طور موثری انجام گیرد.

در بخش‌های گوناگون این نوشتار، پیوستاری از سن بیولوژیک کودک در فراگیری مراحل مختلف یادگیری حرکتی ارائه شده است تا تصورات اشتباه از توانایی‌های کودکان به سادگی اصلاح گردند. مهم‌ترین بخش این کتاب از نگاه نویسنده، طبقه‌بندی عمومی بازی‌ها و ورزش‌ها در سنین مخنلف و ارائه راهکارهای کاربردی برای والدین در ارزیابی توسعه سواد حرکتی و فراهم‌سازی محیط ایمن و مناسب برای کودکان در بازه حیاتی از یادگیری است. همچنین ملاحظاتی درباره چگونگی اثر پراکندگی در سن بیولوژیک بر عملکرد حرکتی-ورزشی کودکان و نوجوانان ارائه شده است که تفاوت‌های فردی در اجرای حرکات ورزشی کودکان را توجیه می‌کند.

گفتنی است این کتاب با قیمت 11 هزار تومان و با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: