کد خبر: 14389
تاریخ انتشار: شنبه, 24 اسفند 1392 - 10:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

شاخه کتابداری پزشکی در انجمن کتابداری تشکیل شود

دکتر مریم شکفته با شاره به مسائل ارزیابی گروههای کتابداری پزشکی پیشنهاد کرد: اگر در انجمن امکانش باشد شاخه کتابداری پزشکی تشکیل شود، مثل همین شاخه های شهرستانها که دارید و کمیته کتابخانه های عمومی و کتابخانه های تخصصی.
شاخه کتابداری پزشکی در انجمن کتابداری تشکیل شود

 

به گزارش لیزنا، در نخستین همایش تعالی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران، که روز 17 اسفند ماه از ساعت 9 تا 12 در تالار اجتماعات کتابخانه ملی برگزار شد، دکتر مریم شکفته، عضو هيات علمي و مدير گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتي درمانی شهید بهشتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

 دکتر شکفته در آغاز سخنان خود ضمن انتقاد از تعداد زیاد صندلی های خالی در تالار همايش، فضاي ايجاد شده را غنیمت دانست و از برگزارکنندگان این همایش قدردانی کرد. وي اظهار داشت چنانچه ارزیابی گروه‌های آموزشی که توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی انجام می شود، گروه های آموزشی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز در بر می گیرد باید در عنوان پرسشنامه های ارسالی به گروه‌ها، علاوه بر گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی، نام گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی نیز به صراحت قید شود، زیرا نام گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی تغییر نیافته است.

 

ایشان در ادامه، ضمن تایید اظهارات قبلي خانم دکتر باب‌الحوائجی در زمینه تفاوت گروه‌های آموزشی تحت پوشش وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی، به ماهیت، مسائل و مشکلات گروه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و تفاوت آن‌ها با گروه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی اشاره کرده و بر این اساس پیشنهاد کرد مقایسه گروه‌های آموزشی علاوه بر اینکه به طور کلی انجام می‌شود، در درون گروه‌های آموزشی تحت پوشش وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک صورت گیرد.

 

مدير گروه كتابداري و اطلاع‌رساني پزشكي در خاتمه ضمن اشاره به غیرفعال بودن انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی؛ بیان داشت در کشورهای مختلف دنیا، انجمن‌های علمی به صورت موازی فعالیت می‌کنند و بنابراین پیشنهاد می‌شود انجمن علمي کتابداری و اطلاع‌رسانی ايران نیز شاخه مربوط به کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی را با کمک گروه‌های مربوط تاسیس نماید.

برچسب ها :
شکوفه باغستانی
|
Iran
|
1392/12/27 - 16:28
0
1
من هم فکر می کنم کار درستی است. اگر انجمن کتابداری پزشکی هم فعال شود، باز منافاتی با شاخه پزشکی انجمن کتابدای و اطلاع رسانی ایران ندارد و می توانند همکاری زیادی با هم داشته باشند.
نکته ای هم در سخنرانی ایشان بود که خبرنگار لیزنا احتمالا مهم ندیده و نیاورده درباره گروه اطلاعات سلامت و گروه کتابداری پزشکی بود. آیا امکان ادغام کردن این دو گروه وجود ندارد؟ چون به قول خود سخنران از نظر محتوا خیلی تفاوت ندارند.
amir ramezani
|
Iran
|
1392/12/24 - 19:55
0
2
با سلام
به نظر من پیشنهاد خوبی هست. امیدوارم با پیگیری اساتید رشته خصوصا پایتخت نشینان (شهید بهشتی، ایران و تهران) عملی بشه تا ما کتابداران پزشکی هم از نعمت وجود انجمن بهره مند بشیم...
با تشکر از لیزنا به خاطر بها دادن به نظرات. بالاخره یه خبر از کتابداری پزشکی هم منتشر شد! باز هم جای شکرش باقیست!!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: