کد خبر: 16621
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 شهریور 1393 - 21:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

تشکیل کارگروه سه جانبه منابع اطلاعاتی

معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه سه جانبه ای با هدف تشکیل کارگروهی برای همکاری، هماهنگی، هم‌سویی، و سیاست‌گذاری در تأمین، اشتراک، و مدیریت منابع اطلاعات علمی کشور امضا کردند.
تشکیل کارگروه سه جانبه منابع اطلاعاتی

 

 

به گزارش لیزنا، بر اساس این تفاهم‌نامه کارگروه منابع اطلاعات علمی تشکیل و با ماموریتهای زیر شروع بکار خواهد کرد:

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در گزینش، تأمین، تحویل، دسترسی، و مدیریت منابع اطلاعات علمی برای افزایش کارایی، اثربخشی، و بهره‌وری.  

-          گسترش همکاری و اشتراک منابع علمی و یک‌پارچه‌سازی خدمات منابع علمی.  

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در سیاست‌گذاری‌ در زمینة نظام اطلاع‌رسانی علمی و فناورانه برای پیشبرد جایگاه علمی و فناورانة کشور.  

-          پیشبرد هم‌افزایی و بهره‌وری در تولید پایگاه‌های اطلاعات علمی داخلی.  

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در مدیریت ارائة خدمات منابع علمی به سازمان‌های دیگر در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

 

دبیر خانه این کارگروه درمعاونت پژوهشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تشکیل خواهد شد.

 

در جلسه انعقاد این تفاهم نامه، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم ضمن اشاره به مشکلات تامین منابع علمی برای دانشگاهها بر توسعه و سازماندهی پایگاههای منابع علمی داخل کشور مانند پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و برقراری دسترسی پژوهشگران به این منابع تأکید کرد.

 

همچنین دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر ایجاد پایگاههایی برای سنجش وضعیت دانشگاهها تأکید و اظهار کرد: با استفاده از آنها بتوانیم به خلاءهای سیاستگزاری بپردازیم و باید این پایگاهها در اختیار همه پژوهشگران قرار داده شود.

 

دکتر ابراهیم واشقانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر برنامه ریزی مشترک نهادهای بزرگ پژوهشی - آموزشی کشور تاکید کرد و این کارگروه را در جهت همسویی و همگرایی سیاستهای پژوهشی کشور مثبت ارزیابی نمود و بر توسعه این همکاری جهت تامین منابع موردنیاز محققان تاکید داشت.   

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: