تشکیل کارگروه سه جانبه منابع اطلاعاتی

 

 

به گزارش لیزنا، بر اساس این تفاهم‌نامه کارگروه منابع اطلاعات علمی تشکیل و با ماموریتهای زیر شروع بکار خواهد کرد:

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در گزینش، تأمین، تحویل، دسترسی، و مدیریت منابع اطلاعات علمی برای افزایش کارایی، اثربخشی، و بهره‌وری.  

-          گسترش همکاری و اشتراک منابع علمی و یک‌پارچه‌سازی خدمات منابع علمی.  

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در سیاست‌گذاری‌ در زمینة نظام اطلاع‌رسانی علمی و فناورانه برای پیشبرد جایگاه علمی و فناورانة کشور.  

-          پیشبرد هم‌افزایی و بهره‌وری در تولید پایگاه‌های اطلاعات علمی داخلی.  

-          همکاری، هماهنگی، و هم‌سویی در مدیریت ارائة خدمات منابع علمی به سازمان‌های دیگر در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

 

دبیر خانه این کارگروه درمعاونت پژوهشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری تشکیل خواهد شد.

 

در جلسه انعقاد این تفاهم نامه، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم ضمن اشاره به مشکلات تامین منابع علمی برای دانشگاهها بر توسعه و سازماندهی پایگاههای منابع علمی داخل کشور مانند پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و برقراری دسترسی پژوهشگران به این منابع تأکید کرد.

 

همچنین دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر ایجاد پایگاههایی برای سنجش وضعیت دانشگاهها تأکید و اظهار کرد: با استفاده از آنها بتوانیم به خلاءهای سیاستگزاری بپردازیم و باید این پایگاهها در اختیار همه پژوهشگران قرار داده شود.

 

دکتر ابراهیم واشقانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر برنامه ریزی مشترک نهادهای بزرگ پژوهشی - آموزشی کشور تاکید کرد و این کارگروه را در جهت همسویی و همگرایی سیاستهای پژوهشی کشور مثبت ارزیابی نمود و بر توسعه این همکاری جهت تامین منابع موردنیاز محققان تاکید داشت.