مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید کتابخانه های عمومی تهران برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید کتابخانه های عمومی استان تهران، با حضور علیرضا مختار پور، دیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، و مرتضی طلایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در آمفی تئاتر کتابخانه پارک شهر، برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، محمد حسین مطیعی، مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی استان تهران، به ارائه گزارشی از دوره فعالیت خود پرداخت. انجام 14 برنامه عملیاتی در حوزه عمرانی، انعقاد چند تفاهم نامه، انجام مذاکرات مقدماتی جهت امضای تفاهم نامه با دانشگاه ها در راستای انجام فعالیت های علمی، تأسیس بسیج اداره کل، برگزاری مسابقات بزرگ فرهنگی، تشکیل 50 جلسه انجمن در سطح استان، و ... برخی از فعالیت هایی بود که وی بدان ها اشاره کرد.

 

مطیعی در خاتمه سخنان خود گفت: در دوره مدیریتی خود، همواره سعی مان برقراری رضایتمندی در کتابخانه ها بوده است، اگر که این مهم میسر نشد، ما را حلال کنید.

 

وی تأکید کرد: یادمان باشد برای چیزهای جزئی همدیگر را زیر سوال نبریم، چرا که هر فرد نقاط ضعفی دارد و بناست که با همکاری هم کاری فرهنگی انجام دهیم. در این مسیر تعامل راه حل مشکلات است.

 

در ادامه مراسم، مرتضی طلایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، به ایراد سخنانی پرداخت. وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد  و خاطره شهدای این مرز و بوم، بر ضرورت دفاع در حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: برای از پا در آوردن یک تمدن، 3 کار کافی است. ناکارآمد کردن نظام آموزشی و تربیتی؛ فروپاشی نظام خانواده؛ و بی اثر کردن الگوها و چهر های الگوساز جامعه.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح مختلف و تقدیر از ورزشکاران، ضرورت پاسداشت اندیشه ها و تقدیر از  فعالان حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: اعتقاد من این است که تک تک عزیزانی که به عنوان متولیان اداره کتابخانه های عمومی در هر نقطه ای از این شهر هستند، باید طرحی نو در اندازند.

 

فلسفه ی وجودی «کتابدار» از نگاه بنده، توانایی بدست آوردن دل هر فردی است که وارد کتابخانه می شود. لذا کار شما، کاری اداری نیست، کار شما توسط همچون شمایی انجام می شود که عاشق باشد.

 

طلایی با اشاره به عضویت خودش در هیأت امنای کتابخانه های شهر تهران، کتابداران را خطاب قرار داد و گفت: در راستای وظیفه ای که در قبال شما داریم، تلاشمان این است که کاری کنیم تا انشاالله شما عزیزان از کارتان، نسبت به گذشته راضی تر باشید. خدمات شما، رفاهیات شما، آسایش شما، امنیت شما و .. همه وظایفی است که من به سهم خود در این راه، در خدمت دوستان عزیز در اداره کتابخانه های شهر تهران، هستم.

 

سپس علی نیکنام انزابی، مدیر کل جدید کتابخانه های عمومی استان تهران با ایراد سخنانی از زحمات مدیران پیشین قدردانی کرد.

 

در ادامه این نشست، مراسم اهدای جوائز به برندگان مسابقات کتابخوانی هفته کرامت و دفاع مقدس  انجام و پس از آن تودیع و معارفه با حضور علیرضا مختارپور برگزار شد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، علی نیکنام انزایی، از بخش های مختلف کتابخانه پارک شهر دیدن کرد.