کد خبر: 17133
تاریخ انتشار: سه شنبه, 06 آبان 1393 - 20:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مراسم معارفه علی فریدونی برگزار شد

        مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، صبح امروز (6 آبان‌ماه) در سالن شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
مراسم معارفه علی فریدونی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، این نشست با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی، کارشناسان و مدیران معاونت، نمایندگان اقوام و اقلیت های فرهنگی، ناشران و تشکل های نشر، برگزار شد.

 

در این نشست شخصیت های فرهنگی حاضر ضمن ایراد سخنانی، از فعالیت های انجام شده در دوره مدیریت محمدرضا وصفی قدردانی کردند. سپس سید عباس صالحی با بیان اینکه توصیفات یاد شده، مبین ویژگی های یک مدیر فرهنگی است، بیان کرد: جمع بندی تجربیات ایشان در بیش از یک دهه در ارشاد، به ایشان این دید را داد که بتواند در فرصت های خاص گره گشایی کند.

 

وی تأکید کرد: این ضرورت‌ حوزه‌های فرهنگی است که بتوانند با انباشت تجربیات مدیریت فرهنگی کشور را پیش برند، و متاسفانه انقطاع‌های فرهنگی مانع تشکیل یک ساز و کار منظم برای پیشبرد اهداف فرهنگی می‌شود.

 

معاون امور فرهنگی ادامه داد: دومین ویژگی وی ترکیبی از شناخت داخلی و بین‌المللی بود. برخی از مدیران فرهنگی ما نگاه‌های داخلی دارند و برخی نگاه صرفا خارجی. این نگاه به وی کمک می‌کرد که نه تهران را آرمان‌گرایانه پاریس و لندن ببیند و نه دچار روزمرگی شده و از فاصله ها چشم پوشی کند. 

 

صالحی نگاه دولت- مردم را ویژگی سوم آقای وصفی عنوان کرد و گفت: نگاه‌های دولت‌گرایانه به نهادهای خصوصی و مردمی توجه چندانی نمی‌کنند و از سوی دیگر نگاه برخی نهادهای خصوصی و مردمی نیز توجه چندانی به قانون‌گذاری‌های دولتی ندارد. ما نیاز به یک نگاه واقع‌گرایانه در ارتباط دولت ملت در حوزه فرهنگ هستیم. آقای وصفی از معدود کسانی بودند که نگاه‌ معتدلی در مراودات دولت- ملت و ملت -دولت در حوزه فرهنگ داشتند.

 

وی با اشاره به خصائل انسانی و اخلاقی مدیر کل پیشین دفتر مجامع، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند تحمل، مدارا، انصاف، عدالت، احترام به انسان در تمامی گرایش های فکری و ... است.

 

صالحی درباره خروج آقای وصفی از معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: فاصله گرفتن آقای وصفی برای من تلخ بود اما باید خودخواهی را کنار گذاشت. در یکسال گذشته موقعیت‌های مختلفی برای آقای وصفی مطرح شد و تا اینکه موقعیت آخر را وی انتخاب کرد. از آنجایی که به آقای وصفی احترام می‌گذاشتم، انتخاب وی نیز برای من قابل احترام بود. ما همچنان احساس می‌کنیم که آقای وصفی جزوی از معاونت فرهنگی است ولو با فاصله زمینی. این فاصله خاکی و زمینی فاصله‌ای در دل‌ها و همکاری‌ها ایجاد نمی‌کند.

 

وی در خاتمه سخنان خود درباره مدیرکل جدید دفتر مجامع اظهار داشت: آقای فریدونی نیز تحصیلات عالی دانشگاهی در رشته علوم سیاسی دارند و مطالعات دینی و اسلامی وی نیز خوب و قابل اعتناست. شخصیت و نگرش های وی نیز انسان‌گرا و معتدل‌گرا است. امیدوارم که آقای فریدونی مسیری را که آقای وصفی در دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگ پیمودند، ادامه دهند.

 

گفتنی است، خبرها حاکی از آن است که محمدرضا وصفی زین پس مأموریت خود را به عنوان رایزن فرهنگی ایران در اتریش ادامه خواهد داد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
فهیمی فر
|
Iran
|
1393/08/09 - 20:47
0
1
از تلاش های دکتر وصفی عزیز در این حوزه از فعالیت خود بسیار سپاسگزاریم. ایشان همواره با اخلاق ارزشمند خود و توانایی های علمی خود مایه ی مباهات دانشجویان دانشگاه تهران و نیز متخصصان حوزه ی نشر هستند. برای ایشان توفیق روزافزون را از درگاه ایزد منان خواستاریم.
جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: