کد خبر: 17418
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 آبان 1393 - 18:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی استان قزوین از سال 94

        احمد دولتی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، با اشاره به نیاز این استان به وجود کتابخانه ای مرکزی، و مکاتبات انجام شده در این خصوص، از آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی این استان در سال 94 خبر داد.
آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی استان قزوین از سال 94

 

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان قزوین، صبح امروز (28 آبان)، با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، استاندار قزوین، و جمعی از مسئولین استانی، در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

 

در این مراسم، احمد دولتی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخت. توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی قزوین؛ اتصال تمامی کتابخانه های عمومی استان به اینترنت و اینترانت؛ تجهیز 21 باب از مجموع 27 باب کتابخانه نهادی به بخش کودک، همچنین راه اندازی بخش کودک سایر کتابخانه ها نیز، تا پایان هفته کتاب، وعده داده شد؛ افتتاح بخش نسخ خطی کتابخانه عمومی علامه رفیعی؛ اقدام به راه اندازی بخش صحافی کتاب از ابتدای سال جاری؛ افتتاح دو کتابخانه در سال آینده؛ توسعه و تجهیز بخش نابینایان کتابخانه شهدا تا پایان سال؛ به عنوان بخشی از فعالیت های این اداره کل ذکر شد.

 

دولتی با اشاره به نیاز استان قزوین به وجود کتابخانه ای مرکزی، و مکاتبات انجام شده در این خصوص، از آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی این استان در سال 94 خبر داد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین اذعان داشت: استان قزوین دارای 1201565 نفر جمعیت، و 49 کتابخانه، متشکل از 27 باب کتابخانه نهادی و 21 باب کتابخانه مشارکتی می باشد، که در شاخص کتابخانه، سرانه استان، 7/24521 است. در این استان، تعداد نیروی انسانی شاغل در کتابخانه ها، 95 نفر است، که از این تعداد، 38 نفر دارای تحصیلات کتابداری، و 52 نفر دارای تحصیلات غیرکتابداری می باشند.

 

وی در خصوص جذب نیم درصد شهرداری بیان کرد: در سال 92، شهرداری موظف به پرداخت 1 میلیارد و 550 میلیون تومان  بود، که از این مبلغ تنها 175 میلیون واریز شد. در سال جاری نیز، تاکنون 128 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

همچنین در این مراسم، مرتضی روزبه، استاندار قزوین، به ایراد سخنانی پرداخت. وی کتاب را به عنوان محملی برای انتقال اندیشه مورد توجه قرار داد و ضرورت پرداختن به شیوه هایی نوین به منظور ایجاد و افزایش اشتیاق به مطالعه را یادآور شد. وی تصریح کرد: امروزه بی رغبتی به مطالعه بلایی همگانی است.

 

روزبه همچنین، از تخصیص زمینی به ناشران، برای ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب، به منظور سهولت دسترسی پژوهشگران، در استان قزوین خبر داد.

 

مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی که صبح امروز (28 آبان) با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، با تجلیل از حامیان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی پایان پذیرفت.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: