کد خبر: 17785
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آذر 1393 - 14:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

دانشگاه بدون پژوهش، آموزشگاه است

 در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه درخصوص ضرورت پژوهش و تحقیق در دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.
دانشگاه بدون پژوهش، آموزشگاه است

 

 به گزارش خبرنگار لیزنا، در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه علامه طباطبایی که با حضور اساتید برتر درحوزه  پژوهش برگزار شد، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، با اشاره به زحمات کارمندان کتابخانه و خصوصا دکتر سید مهدی طاهری که باعث توسعه بیشتر کتابخانه شده اند قدردانی کرد و همچنین به احداث کتابخانه  مرکزی جدید دانشگاه اشاره کرد. وی تاکید کرد: این کتابخانه یکی از زیباترین کتابخانه های دانشگاهی در ایران خواهد بود.

 

دکتر سلیمی به ضرورت و اهمیت انجام پژوهش در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: با گرامیداشت هفته پژوهش، حضور اساتید پژوهشگری که امروز در مراسم حضور یافته اند را قدر می دانیم، اساتیدی که توانسته اند جایگاه رفیع دانشگاه علامه طباطبایی را بیش از پیش  ارتقاء دهند و  حضورشان آرامش بخش ماست.

 

وی در خصوص وضعیت فعلی  پژوهش در دانشگاهها تصریح کرد: زمانی می توان گفت دانشگاهی به مفهوم واقعی،  دانشگاه است که پژوهش در آن به طور گسترده و حرفه ای دنبال شود، درغیراین صورت، آن دانشگاه، آموزشگاهی بیش نخواهد بود.

 

دکتر سلیمی در ادامه گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه علوم انسانی رو به پیشرفت است، البته باید اعتراف کرد که  هنوز دراین زمینه ضعف هایی داریم  و پژوهشهای قابل توجهی که بتواند گره ای از مشکلات جامعه  بازکند در حوزه علوم انسانی انجام نشده است.  بنابراین درپی آن هستیم که دریابیم چرا علوم انسانی در جامعه ایران، آنطور که باید نقش حیاتی خود را ایفا نکرده  و به جایگاهی که شایسته آن بوده دست نیافته است.

 

دکتر سلیمی در زمینه دنبال کردن  پژوهش دانشگاهی به طور جدی، تاکید کرد: اگر وضعیت پژوهش دانشگاهی به گونه ای باشد که اساتید دانشگاهها دور هم جمع شده و صرفا با یکدیگر درمورد آن به  صحبت بنشینند، مشکلی از جامعه حل نمی شود؛ بلکه باید مسئولان اجرایی نیز به پیشنهادات و نظرات اساتید دانشگاهها در خصوص موضوعات پژوهشی توجه کنند و با همکاری ایشان، امر پژوهش را به طور جدی و کاربردی دنبال کنند.

 

او درباره اهمیت دادن دانشگاه علامه طباطبایی به امر پژوهش گفت: دانشگاه علامه، ضوابط بسیار جدی جهت به کارگیری اساتید و حتی ادامه به کار ایشان در دانشگاه درنظر گرفته، به این ترتیب که  پژوهش را به عنوان یکی از شروط لازم در کارنامه علمی ایشان لحاظ کرده و این نشان دهنده ارزش بالایی است که دانشگاه برای پژوهش قائل شده است. از سوی دیگر رعایت اخلاق پژوهش از دیگر موارد مهمی است که با رعایت آن در حوزه تحقیقات دانشگاهی می توانیم بیش از پیش موفق و  سرآمد دانشگاههای دیگر باشیم.

 

برچسب ها :
زاکر
|
Iran
|
1393/09/30 - 13:47
0
0
کی به کتابداری بها میده اینم دیگه نمیشه انکار کرد
کتابدار
|
United Kingdom
|
1393/09/29 - 11:40
0
1
اگر ما کتابداران جستجوگران خوبی باشیم حقیقتا می توانیم سهم مهمی در پژوهش داشته باشیم و این با تمرین و آموزش مداوم میسر خواهد شد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: