کد خبر: 19015
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 اسفند 1393 - 17:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

بیانیه انجمن کتابداری در بزرگداشت پوری سلطانی

  مراسم بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه ملی، امروز (دوشنبه 11 اسفند) با تقدیر از پوری سلطانی، مادر کتابداری نوین ایران در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.
بیانیه انجمن کتابداری در بزرگداشت پوری سلطانی

 

به گزارش لیزنا، در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس کتابخانه ملی، امروز (دوشنبه 11 اسفند) و تقدیر از پوری سلطانی، مادر کتابداری نوین ایران در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد، بیانیه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به مناسبت بزرگداشت استاد استاد و پژوهشگر فرهیخته حوزه کتابداری  واطلاع رسانی خانم پوری سلطانی، توسط کاظم حافظیان قرائت شد.

 

 

به نام خداوند جان و خرد

بیانیه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به مناسبت بزرگداشت استاد و پژوهشگر فرهیخته حوزه کتابداری  واطلاع رسانی خانم پوری سلطانی

 

بار درخت علم ندانم به جز عمل                                                با علم اگر عمل نکنی شاخ بی بری

 

استاد پوری سلطانی که از سوی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، به عناون مهربانوی کتابداری ایران شهرت یافته، از جمله  افراد تاثیرگذار در تولید آثار  و منابع باارزش تخصصی حوزه کتابداری و اطلاع رسانی 50 ساله اخیر ایراتن است. که نه تنها با خلق و ارائه ایده های نو  و گسترش  تفکر قانونمند و آثار کلیدی به توسیع  دانش شناسی و اطلاع رسانی پرداخت، بلکه  با  راهنمایی های ارزشمند خود، حضور پویا و فعال در حرفه کتابدرای به عنوان شخصیتی موثر و پشتیبان در ارتقای سطح خدمات فنی کتابداری ایران و جهان و به ویژه تغیرات بنیادی در کتابخانه ملی  ایران و گروههای اجرایی علمی و پژوهشی نقشی بی بدیل ایفا کرد.

 

در عین حال، همیشه دانشجویان و همکاران علاقه مند و پژوهشگر را راهنما، یاور و پشتیبان بوده و با مشی و مرام شفاف و انتقادی خو د، آموزگاری سخت گیر و سختکوش در مسیر رشد و ارتقای شاگردان و دوستان مشتاق یادگیری، مظهر و نمونه بوده است.

 

جامعه کتابداری و اطلاع رسانی،  امروز با بهره گیری از آثار این استاد ارجمند و با داشتن اندیشمندی گرانسنگ در رشته خود که حضور موثر در آن، نیازمند صبر و حوصله و کوشش سخت است، به خود می بالد و خود را وامدار تلاشها،  اهتمام پیگیر و حمایت های بی دریغ او می داند.

 

بدون شک نام پوری سلطانی، نامی ماندگار در تاریخ کتابداری ایران خواهد بود، سلامت و طول عمر این استاد عزیز را از خدای بزرگ، مسئلت داریم.

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

11 اسفند 1393

 

 

 گفتنی است پس از قرائت بیانیه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در بزرگداشت پوری سلطانی، مجموعه ای چهار جلدی شامل سرعنوان های موضوعی فارسی، ویرایش چهارم اثر پوری سلطانی رونمایی و لوح تقدیری از سوی کتابخانه ملی به وی اهداء شد. در ادامه نیز از تندیس ساخته شده از این استاد رونمایی شد.

 

در پایان مراسم از اساتید و پیشکسوتان در حوزه کتابخانه و کتابداری همچون دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری، غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و استاد کامران فانی نیز تقدیر و تشکر شد.

 

برچسب ها :
مهدی رحمانی
|
Iran
|
1393/12/12 - 17:44
0
1
بسمه تعالی
اتحادیه انجمن‎‌های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی ایران(ادکا) نیز به نوبه خود قدردان زحمات بی شائبه سرکار خانم پوری سلطانی مادر کتابداری نوین بوده و برای ایشان از درگاه احدیت سلامتی، طول عمر و سربلندی را خواستار است.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: