کد خبر: 20781
تاریخ انتشار: شنبه, 31 مرداد 1394 - 19:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

فرهنگسرای بزرگ شهرکرد میزبان کتاب‌خوان 34 بود

سی و چهارمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از کتابداران، اصحاب رسانه و مسئولان استانی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.
فرهنگسرای بزرگ شهرکرد میزبان کتاب‌خوان 34 بود



به گزارش لیزنا، سی و چهارمین نشست «کتاب‌خوان» روز چهارشنبه بیست و هشتم مرداد با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، جمعی از کتابداران، اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه، نویسندگان و مسئولان استانی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در این نشست 12 تن از کتابداران، اساتید دانشگاه، نویسندگان و فرهیختگان به معرفی کتاب در موضوعات مختلف پرداختند. در پایان نیز با اهدای لوح سپاس و هدیه از آنها تقدیر شد.

خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

 

«کاش تو را می شناختم» نوشته مژگان شیخی/ ارائه شده توسط: نیره حیدری کارشناس روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

این اثر به زیبایی و داستان‌وار به شرح زندگی حضرت معصومه(س) پرداخته است و همین این امر باعث شده کتاب، روایت زندگی و اتفاقات دوران امامت حضرت امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) نیز باشد.

 

«گلگشت در وطن» نوشته ایرج افشار/ ارائه شده توسط: محمد حکیم آذر استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد

کتاب گلگشت در وطن یکی از آثار ایرج افشار در زمینه ایرانگردی و ایران شناسی است. این کتاب به کوشش فرزندان ایرج افشار، بابک، بهرام، کوشیار و آرش گردآوری شده است. در این کتاب نویسنده شرح سفرهای خود را به نقاط مختلف ایران به تصویر کشیده است.

 

«استاد عشق» نوشته ایرج حسابی/ ارائه شده توسط: مریم قاسمی مسئول کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد

این کتاب نگاهی به زندگی و تلاش‌های پروفسور سیدمحمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران است. حسابی در بازگویی روزهای گذشته عمر خویش، از همه می گوید: مهر پدر، عشق همسر و لطف  هر کس که در زندگی دستی و آغوشی به مهربانی به رویشان گشوده است.

 

«درآمدی بر معنی شناسی»  نوشته کورش صفوی/ ارائه شده توسط: جواد حیدری مسئول کتابخانه عمومی محمدیه شهرستان بروجن

 این کتاب درس‌نامه دانشگاهی کورش صفوی در حوزه زبان شناسی است. نویسنده کتاب هدف از نوشتن اثر حاضر را معرفی اجمالی مهم‌ترین نکات در دانش معنا‌شناسی بیان کرده است. این کتاب مشتمل بر یک پیشگفتار و سیزده فصل است.

 

«مبارزات مردم فارس علیه پلیس جنوب» نوشته جمشید صداقت کیش/ ارائه شده توسط: بابک زمانی پور مدیر گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

تاریخ ایران همواره روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است که ازآن جمله می‌توان به سال‌های اشغال ایران در جریان جنگ‌جهانی اول اشاره کرد. در آن روزها انگلیس در واقع برای تامین سوخت مورد نیاز ناوگان خود و با بهانه ایجاد آرامش و امنیت در شهرهای جنوب کشور و راه‌های مواصلاتی این خطه تصمیم به راه اندازی و تشکیل پلیس جنوب در ایران گرفت. مردم جنوب ایران که این ننگ را بر نمی‌تابیدند، علیه این جریان قیام کردند که قیام مردم کازرون و بیرون راندن پلیس جنوب که موضوع این کتاب است یکی از این نمونه ها است.

 

«ته خیار» نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی/ ارائه شده توسط: هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده کتاب)

این کتاب شامل بیش از 30داستان کوتاه است که به موضوعات غم انگیزی همچون مرگ، بیماری و پیری می پردازد، ولی از آنجا که "پشت هر فاجعه، کمدی‌ای نهفته است " این مجموعه به جنبه های طنز آمیز این واقعیت‌های به ظاهر تلخ پرداخته است.

 

«قرآن و علوم طبیعت» نوشته مهدی گلشنی/ ارائه شده توسط: احمد فرهادی کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

این کتاب به مباحثی همچون بُعد علمی امت اسلامی، نقش علم و صنعت در جامعه اسلامی، بُعد علمی قرآن کریم، نگرشی بر آیات علمی قرآن کریم، پیام قرآن برای دانش‌پژوهان مسلمان، شناخت طبیعت از نظر قرآن و مسائل مهم طبیعت شناسی پرداخته است.

 

«آواز مچاله ماهی و موج» نوشته وسعت‌الله کاظمیان/ ارائه شده توسط: وسعت‌الله کاظمیان (نویسنده کتاب)

وسعت الله کاظمیان دهکردی از شاعران با سابقه چهارمحال و بختیاری و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است .مجموعه شعر" آواز مچاله ماهی و موج "شامل 20 اثر از این شاعر است که ترجمه آثار آن بر عهده سمیرا سلطانی بوده است.

 

«فریدون و کاوه آهنگر» نوشته عزت‌الله معظمی گودرزی/ ارائه شده توسط: اسماعیل احسانی مسئول کتابخانه عمومی علامه طباطبائی سفید دشت

موضوع کتاب آنچنان که از عنوانش مشخص است، اساطیر ایرانی و داستان فریدون و کاوه آهنگر و ضحاک و به‌طور کلی تاریخ پیشدادیان است و نویسنده کتاب در خلال این داستان‌ها سعی کرده نشان دهد داستان‌های اسطوره ای ایران زمین ساخته و پرداخته ذهن خلاق مردم این مرز و بوم است. هدف اصلی این داستان‌ها آموزش اخلاق و عدالت و راهنمایی بشر به سوی سعادت و کمال واقعی واقعی است و این همان هدفی است که انبیای الهی نیز دنبال می کردند.

 

«پیر گنجه در جستجوی ناکجا آباد» نوشته عبدالحسین زرین‌کوب / ارائه شده توسط: عصمت طاهرزاده مسئول کانون ادبی کتابخانه عمومی ملاصدرا شهر فرخشهر

این کتاب درباره زندگی، احوال، آثار و اندیشه نظامی گنجوی به رشته تحریر در آمده است. دکتر زرین‌کوب در این اثر ابتدا وضعیت شهر گنجه را از نگاه تاریخی و قومی بررسی کرده و این نکته را خاطرنشان کرده که شهر گنجه در عهد نظامی مرز میان سرزمین‌های اسلامی و دنیای مسیحیت بوده و همین امر حضور جنگیان را در این سرزمین بیشتر کرده است.

 

«جدایی ناپذیری قرآن و اهل بیت(ع)» نوشته حامد معرفت/ ارائه شده توسط: محسن ابوالحسنی

این کتاب به جدایی ناپذیری قرآن و عترت طاهره دو یادگار گرانب‌های رسول خاتم(ص) پرداخته است که انفکاک ناپذیری این دو مکرر در بیانات آن حضرت مورد تاکید قرار گرفته است.

 

«دیوان حیدر آقا» نوشته حیدر طالب‌پور / ارائه شده توسط: محمد قهرمانی کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

حیدر طالب‌پور با نام هنری حیدر آقای یکی از شاعران برجسته "ادبیات فولکور" ایران بود که با هنرمندی تمام، لهجه بروجنی را به عنوان یکی از زیرشاخه‌های گویش رایج فلات مرکزی ایران در اشعار فارسی متداول کرد. این کتاب با پرداختن به مضامین اجتماعی مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان شعر فارسی قرار گرفته است.

 

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند.

در این جلسات که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: