کتابداری باید در زمره مشاغل سخت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار لیزنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی در مراسم  تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی به بررسی عملکرد یکساله گذشته در حوزه کتاب  پرداخت و به برگزاری برنامه هایی نظیر دوره مشاوره، مدرسه تابستانی، جشنواره کارتون کتاب، نشست کتابخوان، افزایش توجه به کتاب های کودک و نوجوان اشاره کرد.

 

وی در ادامه در خصوص وضعیت معیشتی و کاری کتابداران گفت: در سال گذشته به بررسی شکایت های آزمون استخدامی پرداخته شد و تعدادی نیرو درسمت کتابدار جذب شدند.

 

 مختارپور همچنین از افزایش مختصر حقوق کتابداران در این مدت خبر داد و بیان کرد: در طی این تغییر حقوق کتابداران به 750 تا  یک میلیون صد هزار تومان رسید که با توجه به شاخص های اقتصادی شرایط مناسبی نیست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نهاد کتابخانه عمومی در مقایسه با سایر نهاد های مشابه فرهنگی تعداد زیادی ندارد و تعداد کتابداران ده هزار نفر برآورده شده است که با صرف هزینه ای نه چندان زیاد از سوی دولت  می توان به بهبود وضعیت این حرفه کمک شایان توجهی کرد.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی از مسئولان ذیربط تعدیل بودجه و افزایش دریافتی کتابداران را متناسب با سایر نهادخواستار شد. وی هم چنین تعیین شغل کتابداری در زمره مشاغل سخت و اختصاص کتابخانه در مناطق روستایی و محروم را نیز مرد توجه قرار داد.

 

مختار پور در پایان با آرزوی اینکه این خواسته ها تا سال آینده اجرایی گردد گفت: امیدواریم سال آتی تحقق خواسته هایمان را در چنین روزی جشن بگیریم.  

 

گفتنی است، در این مراسم که صبح امروز (یکشنبه 24 آبان 94) برگزار شد؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمدباقر نوبخت؛ معاون رئيس جمهور، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی؛ وزیر کار رفاه و امور اجتماعی، عباس صالحی امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سیدمحمود دعایی؛ سرپرست روزنامه اطلاعات، محمود صلاحی؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعي از كتابداران حضور داشتند.