کد خبر: 22015
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 - 16:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

نشست 235 کتابخوان در کازرون برگزار شد

دویست و سی و پنجمین نشست کتابخوان با معرفی 11 کتاب در تالار نصرالله مردانی شهرستان کازرون، استان فارس، برگزار شد.
نشست 235 کتابخوان در کازرون برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، چهاردهمین نشست کتابخوان فارس که دویست و سی و پنجمین نشست کشوری به شمار می رود با معرفی 11 کتاب در تالار نصرالله مردانی شهرستان کازرون برگزار شد.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، در این نشست که در آن 11 کتابخوان، تجربیات مطالعاتی خود را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذاشتند.

 

 علیرضا جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی کازرون کتاب محمد(ص) پیامبری برای همیشه، حمیدرضا گرامی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کتاب انسان کامل، پیمان پیران، کتاب داستان داستانها، محمودگندمکار کتاب بهار سخن، محمدهادی خداپرست کتاب مردی با عطر شالی، راحله نامداری کتاب هفت شهر عشق، نوشین جعفر نژاد کتاب سپید دندان، عباس محمودی کتاب 17 اصل کار تیمی، مریم رضایی کتاب من زنده ام، موسی مطهری کتاب فردوس المرشدیه و حسین مشایخی کتاب کشتی پهلو گرفته را معرفی کردند.

 

محمد(ص)پیامبری برای همیشه

کتاب محمد صلی الله علیه و آله پیامبری برای همیشه نوشته استاد حسن رحیم پورازغدی در سال ۱۳۸3 توسط انتشارات طرح فردا به چاپ رسیده است.این کتاب ۱۴۶ صفحه ای شامل چهار سرفصل با موضوعات گفتار اول: چه باید کرد؟(سیره ی حکومتی)، گفتار دوم: محمد (صلی الله علیه و آله) پیامبری برای همیشه، گفتار سوم: پیامبری و خاتمیت و گفتار چهارم: اجتهاد سرگردان، جهاد بی‌هدف است.

 

انسان کامل

کتاب حاضر مجموعه ای است تنظیم شده مشتمل بر سیزده جلسه سخنرانی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری تحت عنوان انسان کامل که در سال 1353 و در ماه مبارک رمضان ایراد شده است . شش جلسه اول این سخنرانیها در مسجد جاوید ( تهران ) و بقیه در محل دیگری ایراد شده است و اکثر قریب به اتفاق مستمعین را دانشجویان تشکیل می داده اند . انتخاب این موضوع برای بحث ، از سوی استاد شهید ، بی مناسبت نبوده است .

 

 داستان داستانها

این‌ کتاب‌ تحلیلی‌ است‌ از داستان‌ رستم‌ و اسفندیار، که‌ برجسته‌ترین‌ داستان‌ شاهنامه‌ شناخته‌ شده‌ است‌، و هیچ‌ اثری‌ در فارسی‌ نیست‌ که‌ در عمق‌ و معنا و بلندی‌ کلام‌ با آن‌ برابری‌ کند.زمانی‌ که‌ درس‌ فردوسی‌ در دانشکده ادبیاّت‌ دانشگاه‌ تهران‌ با من‌ بود،متن‌ آن‌ را برای‌ دانشجویان‌ ارائه شده است.

 

بهار سخن

کتابی مختصر و کاربردی برای کسانی که می‏خواهند ویرایش کنند یا بنویسند.

 

 مردی با عطر شالی

مردی با عطر شالی» خاطرات رزمندگان اسلام، مردانی از خطه سرسبز گیلان و خانواده بزرگ هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است. در کتاب خاطرات و سرگذشت مردانی چون امیر سرتیپ خلبان «احمد پیشگاه هادیان» امیر سرتیپ «حسین فرزانه»، امیر سرتیپ «رجبعلی محمدی»، سروان فنی هوایی «علیرضا کفاش محکم‌کار» سرهنگ خلبان «رسول جمشیدی» و عده‌ای دیگر از رزمندگان و تیزپروازان، نیروهای فنی و تخصصی در هوانیروز همراه با تصاویری به نگارش درآمده است.

 

 هفت شهر عشق

 کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت الاسلام دکتر مهدی خُدّامیان آرانی نگاهی نو به حماسه‌‌ی پرشکوه عاشوراست. این کتاب با متنی روان و داستان گونه، مخاطب را با کاروان امام حسین علیه السلام راهی سفری تاریخی و پرفراز و نشیب می نماید و با بیان لحظه به لحظه از ماجرای کربلا، تمامی رخدادهای این واقعه عظیم را مرور می کند به ‌گونه‌ای که مخاطب حضور خود را در صحنه های مختلف آن مقطع تاریخی به خوبی احساس می کند.

 

سپید دندان

سپید دندان رمانی از جک لندن (جان گریفیث لاندن، 1876-1916)، نویسنده امریکایی. این رمان در 1906 چاپ شد. سپید دندان، اثری است در نقطه مقابل آوای وحش که سه سال پیش از آن چاپ شده بود. اگر در آنجا باک، سگ اهلی سورتمه کش، به گرگی درنده تبدیل می شود، در اینجا حیوانی وحشی (که سه چهارم آن گرگ و یک چهارم آن سگ گرگی است) اهلی می شود و به کمک انسان می آید.

 17 اصل کار تیمی

 کتاب 17 اصل کار تیمی، با سه مقدمه، و 17 فصل، در 224صفحه ترجمه و منتشر شده است. جان ماکسول، نویسنده کتاب پرآوازه «صفتهای بایسته یک رهبر» در کتاب 17 اصل کار تیمی، رمــــز و راز این کار را با خوانندگان در میان می گذارد و تاکید دارد که در یک سازمان اهمیت تشکیل تیم از تولید محصول کمتر نیست.

 

من زنده ام

این کتاب در حوزه اسارت و بخشی از خاطرات نانوشته 4 بانوی اسیر ایرانی به نگارش در آمده تا پاسخگویی بسیاری از سوالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ایرانی در زندان های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

سی و چند روز بیشتر از حمله ی رژیم بعث به ایران نگذشته بود که چهار نفر از دختران امام خمینی دست نامحرمان اسیر شدند! «بنات الخمینی» عنوانی بود که سربازان صدام به چهار بانوی امدادگر ایرانی داده بودند. بعثی ها اول که ماشین شان را محاصره می کنند، از خوشحالی پایکوبی می کنند و پشت بی سیم به فرماندهان شان اعلام می کنند که دختران خمینی را گرفتیم! بعدتر برخی دیگر از افسران بازجو به این بانوان غیرنظامی می گویند از نظر ما شما ژنرال های ایرانی هستید!

 

فردوس المرشدیه

کتابی است در جهت مطالعه در آرا وعقاید صوفیه بخصوص ابواسحاق کازرونی و نکاتی درباره تاریخ و جغرافیای کازرون و در قرن هشتم هجری تالیف شده است.

 

کشتی پهلو گرفته

سوگ نامه ای از آلام اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. خواننده در خلال خواندن این اثر بدیع ادبی که با نثری بسیار شیوا نگارش یافته درحالیکه گفتگوی اهل بیت علیهم السلام را که زبان حال ایشان بوده مرور می کند، با تاریخ پر فراز و نشیب و زیبا و در عین حال پر مصیبت زندگی حضرت صدیقه طاهره و وقایع دوران کودکی تا شهادت ایشان بیشتر آشنا می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: