کد خبر: 22856
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 بهمن 1394 - 13:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

چهارمحال و بختیاری در ایستگاه 341 کتابخوان

سیصد و چهل و یکمین نشست کتابخوان کشور در چهارمحال بختیاری برگزار شد.
چهارمحال و بختیاری در ایستگاه 341 کتابخوان

 

به گزارش لیزنا، سیصد و چهل و یکمین نشست «کتابخوان» روز چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه 1394 با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش آموزی استان، معاون سازمان ورزش و جوانان، معاون اداره کل سلامت، شهردار فرخشهر، بخشدار بخش مرکزی شهرکرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد و جمعی دیگر از مسئولین و میهمان ویژه، دیدار محمودی از هنرمندان مطرح استان، نویسندگان و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی در سالن همایش های سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

این نشست با معرفی 10 کتاب به کار خود خاتمه داد.

 

خوبتر از آفتاب فلک/ نوشته عبدالحسین بزرگمهر نیا/ ارائه توسط عبدالحسین بزرگمهر نیا (نویسنده)

این کتاب حاوی خاطرات، کرامات و بیاناتی از مرجع اعلای دینی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) است که به تبیین شخصیت علمی و حالات و کرامات این مرجع بزرگ جهان شیعه پرداخته است.

 

هشتمین خورشید/ نوشته حفیظ الله جلالی/ ارائه توسط حفیظ الله جلالی (نویسنده)

این کتاب در بیان گوشه ‌هایی از زندگانی «امام رضا» و شرح اجمالی برخی از مناظرات آن امام با علمای ادیان مختلف جهت اثبات برخی از عقاید شیعه امامیه است. در این نوشتار ضمن بیان کلیاتی در مورد مساله امامت، تولی، تبری و ضرورت انتصاب الهی امام معصوم، به تشریح مساله غدیر در اتمام حجت کردن خداوند متعال با همه مسلمانان در انتصاب الهی امیرالمومنین علی (ع) و فرزندان معصوم ایشان پرداخته شده و پس از آن گوشه ‌هایی از زندگانی امام رضا به‌ ویژه در دوران ولایتعهدی و علت پذیرش آن مطرح شده است. در ادامه نویسنده به برخی از مناظرات امام رضا (ع) با علمای یهودی، مسیحی و زرتشتی در موضوعاتی مانند توحید، خاتمیت نبوت پیامبر اسلام (ص)، صفات خداوند متعال و پیروزی امام رضا (ع) در این مناظرات اشاره کرده و محتوای اعتقادی این مناظرات و جریان ایمان آوردن عمران صائبی و شیعه شدن او را شرح داده است.

 

دوستی شاید/ نوشته مرید محمدی/ ارائه توسط مرید محمدی (نویسنده)

در شعر مرید محمدی، اندیشه های اجتماعی او با رنگی از علائق دین و حکمت، تجربه های سالیان عمر او را به نمایش می گذارد . گویی کلام او در مرز پختگی، سایه ساری از بلوط های کهن دیارش را در کنار بنفشه های خود روی احساس، برای اطراق، برگزیدیم و اشاراتی آشنا، شما را به میهمانی این چشم انداز دعوت می کند.

 

بدرقه مردگان/ نوشته محمد ناصری/ ارائه توسط دیدار محمودی (هنرمند و عضو کتابخانه)

مرگ راهی است که پیش روی همه ماست، اما نه آنطور که خیلی ها فکر می کنند، بلکه آنطور که خدا مقدر نموده است. زیرا خیلی ها فکر می کنند که مرگ پایان زندگی است اما خداوند می فرماید: مرگ آغاز زندگی اصلی ماست.

 

موانع رشد علمی ایران و راه حل های آن/ نوشته فرامرز رفیع  پور/ ارائه توسط مریم اولادی (عضو کتابخانه)

ریشه موانع پیشرفت علمی ایران را باید در زمینه های فرهنگی جستجو کرد. در این کتاب، این مساله را از ابعاد گوناگون بررسی نموده و در مسیر از نظرات دانشمندان ارجمند و صاحب نظران استفاده نموده و آن ها را در یک مدل وسعیتر و جامع تر تبیین نماید. نویسنده در این کتاب موانع رشد علمی را در کشور در هشت محور مورد بررسی و موشکافی قرار داده است که عبارتند از: نظام فرهنگی، نظام سیاسی و جایگاه علم، دگرگونی نظام اجتماعی، عوامل سازمانی، استادان، نظام ارزشی و نظام آموزش و پرورش، دانشجویان و سازمان های علمی فرادانشگاهی. جامعیت بحث های ارائه شده و ارائه راه حل های بومی و نگاه های کاملا واقع بینانه به مسائل و جرات طرح برخی مسائل حساسیتزا از ویژگی های این کتاب است.

 

نوای عاشقان/ نوشته عبدالرحیم صفری نژاد/ ارائه توسط عبدالرحیم صفری نژاد (نویسنده)

در چشمم اشک و بر لبم خنده است، دلم را یاس، امید، غم و شادی فشار می دهند، گذشته بی معنی و آینده نامعلوم، مانند دو پرده رنگ و رو رفته و درهم، از نظر می گذرند، نور و ظلمت را از شوق در آغوش می ‌كشم، اما از تماشای صورت درهم ریخته شان می ترسم، فرشته زیبایی بالای سرم پرگشوده و لبخند زنان پیام روح‌ بخش آسمانی را در گوشم زمزمه می کند. وه چه فرشته قشنگی است...». مجموعه حاضر حاوی قطعاتی منثور از اندیشمندانی نظیر ویكتور هوگو، جبران خلیل جبران، مسیحا برزگر و علی شریعتی است.

 

نشت نشا (جستاری در پدیده فرار مغزها)/ نوشته رضا امیرخانی/ ارائه توسط زهرا قاسمی (کتابدار)

در این کتاب رضا امیرخانی نقدی بر سیستم آموزشی دارد و به بررسی پدیده فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان یا به تعبیری همان نشت نشا و عوامل آن می پردازد. به این پدیده از نگاه یک مساله می نگرد و جوانب آن را بررسی و در آخر راه حل هایی پیشنهاد می دهد. به نظر نویسنده تنها راه رسیدن به علم بومی تولید سوال بومی است و اینکه سوال بر مبنای نیاز و زندگی مردم باشد. خواندن این کتاب را به کسانی که درباره تولید علم بومی، علم دینی و ... می خواهند بدانند، توصیه می کنیم.

 

لحظه های حقیقی/ نوشته باربارا دی آنجلس/ ارائه توسط سیده گلنوش سالم (کتابدار)

اما آنچه در کتاب لحظه های حقیقی به آن اشاره می شود: " اکثر انسان ها در طول زندگی خود همیشه در نگران آینده اند و برای آن برنامه ریزی می کنند. در واقع ما همواره و در طول زندگی خود خوشبختی خود را به تعویق می اندازیم. خوشبختی از نظر ما چیزی است كه می بایست در آینده به دست آید. من الان خوشبخت نیستم زمانی خوشبخت و شادم که مدرسه ام به پایان برسد؛ در رشته مورد علاقه ام در دانشگاه قبول شوم؛ وقتی است که با شخص مورد انتظارم ازدواج کنم، وقتی که صاحب فرزند شوم. اگر دقت کنید می بینید که تمامی این اتفاقات در زندگی شما اتفاق افتاده و می افتد ولی با این حال شما همچنان ناشاد هستید.

 

سیزده اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها/ نوشته دابلیو استیون بران/ ارائه توسط محسن شهریاری (عضو کتابخانه)

این کتاب در مورد تکمیل مهار ت های رهبری و مدیریت، در راستای پیشگیری از اشتباهات رایجی است که مدیران دربار ه کارکنان تحت کنترل خود انجام می دهند. این کتاب سیزده تله رایج را طوری نشان می دهد که هرگز دوباه گرفتار آن نشوید.

 

فوتبال علیه دشمن/ نوشته سایمون کوپر و ترجمه عادل فردوسی پور/ ارائه توسط فرزاد نعمتی (عضو کتابخانه)

فوتبال چیزی فراتر از محبوبترین بازی جهان است. برای میلیون ‌ها نفر فوتبال حکم مرگ و زندگی را دارد و یک زبان بین ‌المللی است. فوتبال به تعبیر پله بازی زیبایی است که جنگ ‌ها را آغاز می ‌کند و به پایان می ‌رساند، جرقه ‌ی انقلاب ها را زده و خیلی از دیکتاتورها را هم در قدرت نگه داشته است سایمون کوپر به 22 کشور سفر کرد تا تاثیر گاه عجیب فوتبال بر سیاست و فرهنگ این کشور‌ها را درک کند. در عین حال تلاش کرد متوجه شود چه عاملی باعث می شود کشورهای مختلف این بازی ساده را اینقدر متفاوت بازی کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: