کد خبر: 2309
تاریخ انتشار: شنبه, 26 تیر 1389 - 15:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

ششمين نشست شورای راهبری ISC برگزار شد

ششمين نشست شورای راهبری ISC روز چهارشنبه مورخ 23 تیر ماه 1389 در دفتر معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوری برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) نجمه حمیدی فرد، رئیس اداره روابط عمومی و همکاريهای علمی بين المللی پايگاه استنادی علوم جهان، با اعلام این خبر افزود: در اين جلسه که با حضور دکتر مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقيقاتی و فناوری برگزار شد، دکتر مهراد دبير شورای راهبری ISC ضمن اعلام دستور جلسه و خوش آمدگويی به اعضاء جديد شورای راهبری ISC ابتدا گاه شمار ISC  را ارائه داد و به اين ترتيب اعضای شورا درباره تأسيس و توسعه ISC اطلاعات مختصر اما کاملی را به دست آوردند. در اين زمينه تأسيس زير سيستم های ISC و مصوبه های مختلف آئين نامه ها از قبيل مصوبات شوراهای انقلاب فرهنگی و شورای گسترش آموزش عالی که منجر به تأسيس اين مؤسسه تحقيقاتی مستقل در حوزه علم سنجی در شيراز گرديد به اطلاع اعضاء شورا رسيد. دبير شورای راهبری ISC سپس وب سايت ISC را با خصيصه های موجود و به زبان های فارسی، عربی، انگليسی و فرانسه به اعضاء شورای راهبری ISC معرفی کرد.

 

نخستين دستور جلسه تصويب مجلات دارای IF در ISC بود که در اين جا دکتر مهراد تعداد 406 مجله فارسی علمی پژوهشی و علمی ترويجی ، 69 مجله عربی مربوط به کشورهای اسلامی شامل فلسطين ، لبنان ، ليبی ، عمارات ، عراق ، تونس ، سوريه ، عربستان سعودی ، سودان ، ... معرفی نمود که تعداد زيادی از اين مجلات به تازگی در ISC موفق به کسب IF شده بودند.

دکتر مهراد يادآور شد: که در نشست قبلی تنها 39 مجله عربی از کشورهای اسلامی دارای IF در ISC بود که خوشبختانه در اين مرحله در اثر تلاش های بی وقفه شاغلان تحقيقاتی ISC و همکاری های سردبيران مجلات عربی کشورهای اسلامی ، تعداد مجلات دارای ضريب تأثير افزايش پيدا نموده و انتظار می رود که هر روز بر تعداد اين مجلات افزوده شود.

دکتر جعفر مهراد افزود: با توجه به روند پيشرفت های حاصل در ISC انتظار می رود که ISC به زودی جايگاه ممتازی در بين نظام های استنادی جهان به دست آورد.

به گفته وی، مجلات دارای IF به تصويب اعضای شورای راهبری ISC رسيد و مقرر شد معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقيقاتی و فناوری فهرست مزبور را به دانشگاه و سازمان های تحقيقاتی کشور ارائه دهد.

دکتر مهراد در ادامه افزود : در اين جلسه معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات ISC به طور ويژه قدردانی کرد و همکاری های خود را با ISC اعلام نمود.

 

دکتر رامين معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد: که معاونت آماده است در جشنواره ها و همايش های محتوای ديجيتالی و مطبوعاتی برای ISC  غرفه های ويژه ای اهدا کند تا مجلات علمی کشورهای اسلامی را در آن جا در معرض نمايش قرار دهند.

 

دکتر مهراد بيان داشت: از همکاری های ديگر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذيرش نمايندگان کشورهای اسلامی عضو ISC برای جشنواره ها و همايش های مزبور بود که در اين مورد دکتر رامين به طور کامل ميزبانی نمايندگان ISC از کشورهای اسلامی از نظر بليت، هواپيما، هتل و اقامت را پذيرفت.

به گفته دکتر مهراد، معاون پژوهشی و فناوری وزارت بهداشت نيز از فعاليت های درخور توجه ISC اظهار خشنودی نمود و وجود مجلات وزارت بهداشت به ويژه به زبان انگليسی را که موفق به کسب IF در ISC شده اند مطرح ساخته و اعلام نمود که اين وزارت آماده است در ارسال الکترونيکی مجلات به ISC به طور ويژه همکاری کند.

دبير شورای راهبری ISC افزود: ساير اعضای شورای راهبری، دکتر زلفی گل و دکتر شمسی پور نسبت به حمايت مادی از ISC تأکيد نمودند و از معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری درخواست کردند که به نحو شايسته از بودجه ISC حمايت کنند. در ضمن دکتر زلفی گل اضافه کرد شايسته است دانشگاه های کشور برای آگاهی از وضعيت علم ايران و انجام تحليل های علمی ISC را مشترک شده و حقوق مادی و معنوی ISC را حفظ کنند.

 

دکتر مهراد بیان کرد: از مصوبات مهم اين نشست مرتبط با پردازش نشريات کشورهای اسلامی در ISC تصويب ورود اطلاعات نشريات کشورهای ترک زبان شمال ايران بود که مقرر گرديد ISC در عرض يک سال در اين مورد اقدامات شايسته به عمل آورده و نتيجه را به اطلاع شورای راهبری ISC برساند.

وی در پایان گفت: به علت تمام شدن وقت امکان بررسی استاندارد OAI و رتبه بندی ميسر نشد و به جلسه بعدی شورای راهبری ISC موکول گرديد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: