کد خبر: 23227
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 11:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

اولین نشست کتابخوان مدرسه‌ ای شهر مهاجران برگزار شد

اولین نشست کتابخوان مدرسه ‌ای شهر مهاجران استان مرکزی عصر روز دوشنبه 18 اسفند 1394 در دبیرستان دخترانه زهرای اطهر برگزار شد.
اولین نشست کتابخوان مدرسه‌ ای شهر مهاجران برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، به همت کتابخانه‌ های عمومی شهید مطهری و حضرت زهرا (س)، اولین نشست کتابخوان مدرسه‌ ای شهر مهاجران عصر روز دوشنبه 18 اسفند 1394 در دبیرستان دخترانه زهرای اطهر این شهر برگزار شد. در این نشست 8 تَن به معرفی کتاب پرداختند.

 

هستی/ نوشته فرهاد حسن زاده/ انتشارات کانون پرورش فکری/ ارائه دهنده هستی صیفی

هستی و خانواده ‌اش در آبادان زندگی می ‌کنند. داستان در روزهای نخستین جنگ ایران و عراق اتفاق می ‌افتد. هستی نوجوان است؛ یک دختر 12ساله اما در شروع قصه شبیه بچه ‌های هفت هشت ساله عاشق فوتبال است و معلق ‌وارو زدن؛ عاشق شوت ‌های محکم و موتور سواری و از در و دیوار بالا رفتن. اما با شروع جنگ و اتفاقاتی که سر راه هستی و خانواده اش قرار می گیرد، نگاه هستی به آدم ها و محیط اطرافش عوض می شود.

 

زیباترین دعوت/ نوشته علی فرخ مهر/ انتشارات مدرسه/ ارائه دهنده فاطمه درویش

این کتاب شامل 20 نوشتار کوتاه است که طی آن نویسنده با ذکر خاطرات و دیدگاه ‌های خود، نمونه ‌هایی از اخلاق و کردار نیک را به تصویر کشیده تا بدان وسیله رهنمودهایی برای نوجوانان و جوانان به دست دهد. این نوشته ‌ها به صورت نامه تدوین شده و با تصاویری از محتوای آن همراه است.

 

سمفونی حمام/ نوشته فرهاد حسن زاده/ انتشارات شفق/ ارائه دهنده دلارام شمسی

یک خانواده پنج نفره که شامل دو دختر به نام های صدیقه و معصومه و یک پسر به نام مرتضی بودند. پدر خانواده شغلش را از دست داده بود و هیچ شغل دیگری نداشت و بسیار بدهکار و تنگدست بود، پس از مدتی طولانی پدر شغلی پیدا کرد و درآمدی به دست آورد، سر ماه فرا رسید و پدر پول هنگفتی به دست آورد. وقتی حقوق ماهیانه خود را گرفت با خوشحالی به خانه آمد و تمام اعضای خانواده را به حیاط فراخواند و پول را در هوا تکان داد و .....

 

حتی یک دقیقه هم کافیست/ نوشته آتوسا صالحی/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ ارائه دهنده  گلنوش ظهیری پور

رها دختر نوجوانی است که با مادر و پدرش در تهران زندگی می کند. تکلیف درس جغرافی او درباره یکی از شهرهای ایران است. او دوست دارد جایی را انتخاب کند که با دیگر شهرها متفاوت باشد. او بدنبال نقشه ایران به سراغ کمد مادر می رود و به جای نقشه، بسته ای را پیدا می کند که محتویات آن راز تکان دهنده و هولناکی است. شناسنامه و عروسکی در آن بسته است. شناسنامه هویت واقعی او را فاش می کند. نام او رها سروستانی متولد بم در سال ۱۳۷۸ است؛ و این یعنی مینو و سعید مادر و پدر واقعی او نیستند. هویت دغدغه ی همه ی آدم ها، به ویژه در سن نوجوانی است.

 

بوستان و گلستان/ نوشته زینب علیزاده لوشابی/ انتشارات هنارس/ ارائه دهنده فاطیما حیدری

مردی بود که آزارش به هیچ کس نمی رسید و بیشتر از بقیه مردم عبادت می کرد. او پول زیادی نداشت که بتواند هر چیزی را که دوست دارد بخرد ولی به همان هم راضی بود و خدا را شکر می کرد. روزی مرد از خانش بیرون آمد دید توی کوچه چیزی روی زمین برق می زد خم شد و آن را برداشت. او یک تکه طلا پیدا کرده بود، اول می خواست آن را سر جایش بگذارد اما آن طلا جوری برق می زد و قشنگ بود که اصلا دلش نمی خواست که آن را سر جایش بگذارد و ....

 

لالایی برای دختر مرده/ نوشته حمیدرضا شاه آبادی/ انتشارات افق/ ارائه دهنده سحر قدمپور حافظی

فوق لیسانس قبول شدم و در شهر رویاهام ماندگار! قشنگه که آدم بعد از کلی زحمت دقیقا به اون چیزی که می خواد برسه! هرچند می دونم راهی که پیش رومه  هر روز سختر و سختر میشه! خانواده ام  در یک حرکت غافلگیر کننده بهم گفتن که من تا حالا هیچ زحمتی نکشیدم و هر چی جلو رفتم فقط به خاطر همراهی شانس بوده!!! هر چند مادرم کمی انصاف به خرج داد و گفت این شانس نبوده  که با من راه اومده بلکه دعای خیر دیگرانی که پشت سرمه منو بی خطر به جلو هدایت کرده! راستش این حرفش بی نهایت منو تکون داد. حالا که فکرشو می کنم می بینم حرف مادرم درسته.

 

رساله احکام جوانان ویژه دختران/نوشته آیت الله مکارم شیرازی/ انتشارات امام علی بن ابی طالب (ع)/ ارائه دهنده فاطمه خلیلی

در کتاب حاضر، که رساله حضرت آیت ‌الله مکارم شیرازی ویژه دختران است، سعی شده احکام واجب، حرام و غیر آن به زبان ساده، روشن و دور از اصطلاحات پیچیده فقهی ذکر شده است؛ تا جوانان بتوانند با مطالعه آن به وظایف دینی خود آشنا شوند و آن‌ ها را به کار ببندند. آنچه در این کتاب آمده تمام مسائل احکام نیست بلکه قسمت ‌هایی از احکام شرعی است که در درجه اول نیاز نوجوانان و جوانان است، در صورت نیاز به مسائل دیگر باید به رساله توضیح المسائل مراجعه کنید. این کتاب به دلیل احساس نیاز نسبت به تدوین احکام جامع جوانان تهیه شده است.

 

صرفه جویی در مصرف آب/ ترجمه شادی حامدی آزاد/ ارائه دهنده زهرا لشنی

بدن انسان برای هضم غذا و دفع فضولات، زنده نگه داشتن سلول ها، خون سازی و کنترل دمای بدن روزانه به حدود 2 لیتر آب نیاز دارد. مقداری از این آب از طریق نوشیدن به دست می آوریم، بخشی  را هم از طریق غذاها به دست می آوریم. مثلا بیشتر وزن یک گوجه فرنگی رسیده، آب است. نصف مردم دنیا آب مناسب و بهداشتی در دسترس ندارند؛ بسیاری از آن ها وقت زیادی را صرف آوردن آب برای رفع نیازهای اولیه شان می کنند .پس لازم است همه ما باید از آب حفاظت کنیم چون زندگی ما به آن وابسته است و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: