کد خبر: 23229
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

مدرسه حدیث شهر خمین میزبان «کتابخوان»

نشست کتابخوان مدرسه ‌ای به همت کتابخانه‌ عمومی سرداران شهید عصر روز دوشنبه 17 اسفند در مدرسه متوسطه «حدیث» شهر خمین استان مرکزی برگزار شد.
مدرسه حدیث شهر خمین میزبان «کتابخوان»

 

به گزارش لیزنا، نشست کتابخوان مدرسه ‌ای به همت کتابخانه‌ عمومی سرداران شهید عصر روز دوشنبه 17 اسفند  1394 در مدرسه متوسطه دخترانه «حدیث» شهر خمین برگزار شد. در این نشست 8 تَن به معرفی کتاب پرداختند.

 

کتاب فرمانده جدید/ نویسنده حسین نیری/ ارائه توسط فاطمه زیدی (دانش آموز)

آن روزها خانه پدر احمد شده بود پاتوق بسیجیان لشکر. بسیجیانی که برای گرفتن خبر و یا دلداری دادن به خانواده ی احمد به آنجا می رفتند. آخر چند روزی از برگشتن نیروها از لبنان می گذشت، نیروهایی که به فرمان امام خمینی (ره) و به فرماندهی احمد برای کمک به مردمان سوریه و لبنان به آنجا عزیمت کرده بودند، اما از احمد هیچ خبری نبود. این خبر به گوش همه رسیده بود که احمد همه ی نیروهای خود را تا پای پلکان هواپیما بدرقه کرده بود و خود به همراه کاردار سفارت، عکاس خبرگزاری و راننده اش برای آخرین سرکشی ها راهی سفارت ایران در بیروت شده بودند. ظهر روز چهاردهم تیرماه سال 1361 هجری شمسی در یک ایستگاه پست ایست بازرسی متوقف شدند و علی رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط شبه نظامیان مارونی دستگیر شدند.

 

کتاب آری/ نویسنده مصطفی خرامان/ ارائه توسط مریم رسولی (دانش آموز)

نوروز سال 1358 اولین عید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از خانواده های شهدا مراسم تحویل سال را در بهشت زهرا برگزار کردند. در آنجا زیباترین شعار این بود: "در بهار آزادی   جای شهدا خالی" همبستگی و مهربانی بین مردم کاملا حس می شد. بخشی از پیام امام خمینی (ره): پیروزی روزی است که تمام ریشه های اجانب قطع شود. ملت شریف ایران موظف است این نهضت را همین طوری که تا اینجا آورده است حفظ کند.

 

کتاب نیمه پنهان ماه/ نویسنده بابک واعظی/ ارائه توسط بهاره محمدی (دانش آموز)

در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی به نام انقلاب اسلامی و به نام انسان نوشته شده است. این فصل از جنس بهار است ولی به رنگ سرخ نوشته شده است و خزانی به دنبال ندارد. فرمانده خیلی زود فهمید که یکی از این جوان های تازه وارد خیلی بیش تر از یک نیروی معمولی می تواند به کار بیاید. جسور، باهوش، تیزبین و چه کاری برای چنین آدمی بهتر از شناسایی، مهدی زین الدین و یک موتور و دوربین و یک دشت پهن. و حالا هم که مرد در انتهای راهی بود که با شناسایی شروع شده بود، مثل همه بچه ‌های شناسایی، دوربین از دستش نمی افتاد.

 

کتاب تا افلاک/ نویسنده سید حمید علم الهدی / ارائه توسط غزاله حسنی (دانش آموز)

این نوشتار در قالب سفرنامه، روایت و گزارش راوی از مناطق جنگی جنوب کشور است که با تصاویری از رزمندگان و مناطق جنگی به چاپ رسیده است. وی برای نمونه می ‌نویسد: غروب آن روز که در حال بازگشت از سفر بودیم، به عظمت روحی، ایثار و شجاعت رزمندگان فکر می‌ کردم و با تمام وجود، آن را تحسین می‌ کردم و از این که در عصر چنین انسان‌ های بزرگی زندگی می ‌کنم، احساس افتخار و سربلندی می ‌کردم. غروب آن روز که در حال بازگشت از سفر بودیم، به عظمت روحی، ایثار و شجاعت رزمندگان فکر می ‌کردم و با تمام وجود، آن ها را تحسین می کردم و از اینکه در عصر چنین انسان های بزرگی زندگی می کنم ، احساس افتخار و سربلندی می کردم.

 

کتاب سقوط در سکوت/ نویسنده ابراهیم زاهدی مطلق/ ارائه توسط نگار ماهری (دانش آموز)

خانم الهام وارد کلاس شد و مطلبی را روی تخته نوشت موضوع آن مطلب درباره هواپیمای c130  بود که بر اثر یک انفجار در منطقه جنوب شرقی تهران در منطقه ای به نام کهریزک سقوط کرده بود . خلبان آن هواپیما شهید فکوری بود که خانم الهام از بچه ها خواست تا درباره آن تحقیق کنند بچه ها در روز اول مطالبی را به خانم الهام تحویل دادند. در آن مطالب نوشته شده بود شهید فکوری در دی ماه سال 1317 در محله چرنداب تبریز به دنیا آمده بود ولی به علت ورشکستگی پدرش به تهران سفر کرده بودند و در محله ای از تهران ساکن شده بود و شده بود بچه ناف تهران.

 

کتاب غریبه/ نویسنده داود بختیاری دانشور/ ارائه توسط محیا احمدی (دانش آموز)

کتاب حاضر شامل زندگی نامه داستانی شهید یدالله کلهر از فرماندهان جبهه است. محتوای آن عبارت است از: زندگینامه، پخش اعلامیه حضرت امام (ره)، شرکت در تظاهرات مردمی، فعالیت‏ ها و فرماندهیش در تکاب و مقابله با نیروهای کومله، ایثار و سجایای اخلاقی شهید در مواجه با بسیجی ای که او را نمی شناخت، خاطره ای از شهید در بیمارستان تجریش از زبان هم رزم و هم اتاقیش در هنگامی که بسیجیان برای اهدای کلیه به شهید کلهر اصرار می ورزیدند، روزهای واپسین و شهادت ایشان در منطقه عملیات کربلای پنج (شلمچه) از زبان راننده اش.

 

کتاب ماه تابان/ نویسنده حسن کشور دوست/ ارائه توسط سولماز انوشی (مسئول کتابخانه)

این کتاب به تدوین حسن کشور دوست و تنظیم موسسه نشر و آثار امام خمینی (ره) در سال 1381 توسط نشر عروج در 184 صفحه به چاپ رسیده است. کتاب ماه تابان شامل 7 بخش است،  بخش اول: تولد تا نوجوانی امام است که مربوط می شود به تولد ایشان، دوران شیرخوارگی ، شهادت پدرشان و تحصیلات امام خمینی و هجرت ایشان به اراک و قم است.

 

کتاب درس هایی از مدیر نمونه/ نویسنده: محمد عابدی میانجی/ ارائه توسط زهرا کمانی (کتابدار)

کتاب «درس هایی از مدیر نمونه شهید رجایی» در چهار فصل توسط محمد عابدی میانجی نوشته شده است. مؤلف قبل از مقدمه مطلب کوتاهی از دوران مدرسه و خوابی که شهید رجایی در آن دوران دیده بود – خوابی درباره رئیس جمهور شدنش–  را  می ‌آورد و بعد در مقدمه مطالبی درباره مفهوم خدمت، خدمتگذاری فلسفه حکومت، دولت خدمتگزار از نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری می ‌آورد و بیان می ‌کند که: آزادی از قید و بندهای دنیایی، هدیه‌ ای الهی است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: