ارائه بن کتاب به شهروندانی که با قطار به نمایشگاه کتاب می آیند

 به گزارش خبرنگار لیزنا، در ابتدای این نشست، مجید غلامی جلیسه گفت: در نمایشگاه كتاب سال گذشته اولین تفاهم نامه با شركت رجاء به منظور تجهیز قطارهای این شركت به كتابخانه منعقد شد كه این امر  از اتفاقات خوب فرهنگی در سال 94 بود.

 

وی افزود: برای جابجایی مسافران نمایشگاه بین المللی كتاب تهران نیزجلساتی برگزار شد و شركت رجاء با استقبال خوبی پذیرفت كه انتقال علاقه مندان به كتاب را به مجموعه شهر آفتاب برعهده بگیرد .

 

امیدواریم این اقدام، تشویقی برای سازمان های دیگر برای ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی باشد

جلیسه ادامه داد: این مشارکت به هم افزایی بین  نهاد هایی که در ظاهر هیچ ارتباطی با هم ندارند، منتهی می شود. علاوه بر این، دغدغه های اهالی قلم در خصوص دسترسی به کتاب تا حدی کاسته شود. دغدغه اهل کتاب را می توان با مشارکت نهادهای حمل و نقل دیگری مانند اتوبوسرانی و تاکسی رانی کم کرد.

 

غلامی جلیسه گفت: می توان با شركت های حمل و نقل دیگر  نیز چنین برنامه هایی را داشت. البته باید همتی از طرف مقابل نیز  وجود داشته باشد. هر چند امیدواریم این اقدام، تشویقی برای سازمان های دیگر برای ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی باشد.

 

سپس، رامیز قلی نژاد، مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شركت رجاء گفت: خوشبختانه حدود یک سال است که در راستای مسئولیت اجتماعی خود با بحث کتاب و خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هم قطار شدیم.

 

حدود 50 درصد از قطارهای این شركت مجهز به كتابخانه شدند

وی گفت: با تفاهم نامه ای كه سال گذشته با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رساندیم حدود 50 درصد از قطارهای این شركت مجهز به كتابخانه شدند.

 

امیدواریم تا چند ماه آینده همه قطارها مجهز به كتابخانه شوند

قلی نژاد عنوان کرد: مسافران می توانند این كتاب ها را در قطار  بخوانند یا آنها را به امانت ببرند. امیدواریم تا چند ماه آینده همه قطارها مجهز به كتابخانه شوند .

 

تخفیف ۵۰ درصدی برای شهروندانی كه با قطار به نمایشگاه كتاب می آیند

قلی نژاد افزود: بر اساس این تفاهم نامه، مسافرانی كه با قطارهای رجاء به مجموعه شهر آفتاب رفت و برگشت دارند با تخفیف 50 درصدی بن كتاب دریافت می کنند. بنابراین ایستگاه هایی در نمایشگاه بین المللی كتاب مستقر شده اند كه صحت بلیت های افراد را به وسیله كارت ملی آنها تایید كنند و برای آنها حواله هایی برای دریافت بن صادر می كنند، امیدواریم با این اقدام فرهنگی، مسافران با صرفه جویی هزینه ها بتوانند از این رویداد فرهنگی بهره مند شوند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از این طرح استقبال می شود یا خیر بیان کرد: قطعا از این طرح استقبال می شود چرا که دانشگاه ها و مراکز به دنبال استفاده گروهی از این طرح هستند.

 

قلی نژاد گفت: با مشارکت بانک شهر، خانه کتاب و شرکت رجاء سازوکارهای مربوط را انجام می دهیم. بنابراین صدور بلیت برگشت نیز در محل نمایشگاه برای مسافران در نظر گرفته شده است.

 

جلیسه در پاسخ به سئوال خبرنگار لیزنا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از ازدحام در غرفه اختصاص یافته برای ارائه خدمات مربوطه به شهروندان گفت: غرفه درنظر گرفته شده دارای فضایی مناسب است و ما نگران ازدحام جمعیت برای دریافت این تسهیلات نیستیم و سامانه مربوطه هم طوری طراحی شده است که در کسری از ثانیه، خدمات مربوطه به مخاطبان ارائه شود.

 

قلی نژاد در پاسخ به همین سئوال افزود: با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته امیدواریم سرعت در ارائه خدمات داشته باشیم هرچند که امسال اولین تجربه در ارائه این تسهیلات محسوب می شود.

 

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد احتمال ارائه تخفیف های مشابه به محموله های کتاب خریداری شده از سوی مردم و انتقال آنها به شهرستان های محل سکونتشان گفت: در یکی از مواد این تفاهم نامه برای بارهای کتاب و استفاده از واگن های توشه برای انتقال این محموله ها، پیش بینی های لازم صورت گرفته، اما در عین حال بر این مسئله تاکید شده که محموله های یاد شده باید حتما کتاب باشد و نه چیزی به غیر از آن و این مسئله هم باید توسط شرکت رجا احراز شود.

 

در پایان این نشست  تفاهم نامه همکاری میان خانه کتاب و شرکت حمل و نقل رجاء امضا شد.