کد خبر: 24425
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 خرداد 1395 - 13:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

با رونمایی سامانه «شاخص»؛

دسترسی سیاست‌گذاران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) با هدف تسهیل دسترسی سیاست‌گذاران و پژوهشگران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رییس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در (ایرانداک) رونمایی شد.
دسترسی سیاست‌گذاران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری

 

به گزارش لیزنا، دکتر لیلا نامداریان، مجری طرح سامانه «شاخص» ضمن معرفی این سامانه گفت: این سامانه با هدف تسهیل دسترسی سیاست‌گذاران و پژوهشگران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

نامداریان افزود: با پالایش شاخص‌های یافت شده با حذف همانندها و ویرایش نام برخی از آنها، 845 شاخص، در شش بعد و 38 مؤلفه به‌دست آمد.

وی اظهار نمود: ابعاد به دست آمده، سرمایة انسانی علم، فناوری، و نوآوری، انتشارات علمی و اشاعة دانش، فناوری، نوآوری و رقابت‌پذیری، نهادها و محیط علم، فناوری، و نوآوری و منابع مالی علم، فناوری، و نوآوری و سرمایه‌گذاری هستند که شاخص‌ها را در خود جای می‌دهند.

نامداریان بیان کرد: 18 نهاد درگیر در سامانه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری لحاظ شده است که این نهادها در سه طبقه فرابخشی، مجری و پشتیبانی دسته‌بندی شده‌اند.

سپس، دکتر قره‌یاضی با کلیک بر روی وبگاه سامانه شاخص، این سامانه را رونمایی نمود و از تلاش‌های صورت گرفته در پژوهشگاه برای طراحی و اجرای این سمانه ودیگر فعالیت‌های علمی و فناورانه ایرانداک قدردانی کرد.

دکتر قره‌یاضی در پایان از بخش‌های مختلف ایرانداک دیدن کرده و با سایر فعالیت‌های آن آشنا شد.

گفتنی است، این مراسم یکشنبه 9 خرداد 1394 از ساعت 13 تا 15 با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر علیدوستی، رئیس پژوهشگاه، استادان و کارکنان در ایرانداک برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: