با رونمایی سامانه «شاخص»؛
دسترسی سیاست‌گذاران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری

 

به گزارش لیزنا، دکتر لیلا نامداریان، مجری طرح سامانه «شاخص» ضمن معرفی این سامانه گفت: این سامانه با هدف تسهیل دسترسی سیاست‌گذاران و پژوهشگران به شاخص‌های پایش ارزیابی علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

نامداریان افزود: با پالایش شاخص‌های یافت شده با حذف همانندها و ویرایش نام برخی از آنها، 845 شاخص، در شش بعد و 38 مؤلفه به‌دست آمد.

وی اظهار نمود: ابعاد به دست آمده، سرمایة انسانی علم، فناوری، و نوآوری، انتشارات علمی و اشاعة دانش، فناوری، نوآوری و رقابت‌پذیری، نهادها و محیط علم، فناوری، و نوآوری و منابع مالی علم، فناوری، و نوآوری و سرمایه‌گذاری هستند که شاخص‌ها را در خود جای می‌دهند.

نامداریان بیان کرد: 18 نهاد درگیر در سامانه پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری لحاظ شده است که این نهادها در سه طبقه فرابخشی، مجری و پشتیبانی دسته‌بندی شده‌اند.

سپس، دکتر قره‌یاضی با کلیک بر روی وبگاه سامانه شاخص، این سامانه را رونمایی نمود و از تلاش‌های صورت گرفته در پژوهشگاه برای طراحی و اجرای این سمانه ودیگر فعالیت‌های علمی و فناورانه ایرانداک قدردانی کرد.

دکتر قره‌یاضی در پایان از بخش‌های مختلف ایرانداک دیدن کرده و با سایر فعالیت‌های آن آشنا شد.

گفتنی است، این مراسم یکشنبه 9 خرداد 1394 از ساعت 13 تا 15 با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی، رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دکتر علیدوستی، رئیس پژوهشگاه، استادان و کارکنان در ایرانداک برگزار شد.