کد خبر: 27943
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 12:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

رمان «حسرت» در کتابخانه ابن سینا تهران نقد و بررسی شد

منبع : لیزنا
 نشست نقد و بررسی کتاب «حسرت» با حضور منتقدان و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه داستان‌نویسی و اعضای کانون‌های ادبی در کتابخانه ابن سینا برگزار شد.
رمان  «حسرت»  در کتابخانه ابن سینا تهران نقد و بررسی شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه نقد و بررسی کتاب «حسرت»، نوشته مرجان نجفی در قالب برنامه «نقش قلم» با حضور زهرا همتی پور و حمیده مشکی به عنوان منتقد ادبی و نجمه ولی پور به عنوان کارشناس و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه داستان‌نویسی و اعضای کانون‌های ادبی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در کتابخانه ابن سینا برگزار شد.

در این نشست ابتدا زهرا همتی پور بخش‌هایی از کتاب را خواند و سپس حمیده مشکل با اعلام اینکه کتاب نثر ساده و روانی دارد اما فاقد فضاسازی و صحنه‌پردازی است، گفت: داستان کشمکش‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود گره‌هایی در داستان ایجاد شود و طی رمان در بین فصول اصلی شاهد چند فصل اصلی هستیم و این به آن معنی است که در داستان از زمان به خوبی استفاده نشده است.

در ادامه زهرا همتی پور گفت: فکر اولیه داستان روی مسئله درگیری جوانان با برخی سنت‌گرایی‌ها می‌باشد و نام کتاب نمایانگر حسرت‌های مختلفی است که شخصیت اصلی داستان دارد.

درپایان حاضران نیز در بحث شرکت کرده و نقدهایی مطرح شد و هدایایی به رسم یادبود به منتقدان و کارشناس برنامه اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: