کد خبر: 28081
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 فروردين 1396 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

دانشگاه تهران، امیرکبیر و صنعت نفت در میان 10 دانشگاه برتر جهان

منبع : لیزنا
سیروس علیدوستی، رئیس ایرانداک گفت: مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان یا «سی.دبلیو.یو.آر.» در گزارش رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی سه مؤسسۀ ایرانی را در فهرست ۱۰ مؤسسه برتر در موضوع‌های متفاوت رتبه‌بندی کرده است.
دانشگاه تهران، امیرکبیر و صنعت نفت در میان 10 دانشگاه برتر جهان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران، سیروس علیدوستی گفت: مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان یا «سی.دبلیو.یو.آر.» در گزارش رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی، دانشگاه تهران، امیرکبیر و صنعت نفت را در فهرست ۱۰ مؤسسه برتر در موضوع‌های متفاوت رتبه‌بندی کرده است.

وی افزود: دانشگاه تهران در حوزه‌های مهندسی نفت و مهندسی ساخت و تولید، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزۀ علم مواد ـ مواد مرکب، و دانشگاه صنعت نفت در حوزۀ مهندسی نفت توانسته‌اند در میان ۱۰ مؤسسۀ برتر جهان در این حوزه‌ها قرار گیرند.

رئیس ایرانداک تصریح کرد:‌ رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان، مؤسسه‌ها را در ۲۲۷ حوزۀ موضوعی بر پایۀ شمار مقاله‌های پژوهشی‌شان در نشریه‌های برتر ارزیابی و نام ۱۰ مؤسسۀ برتر در هر حوزه را منتشر می‌کند و داده‌های لازم برای سنجش عملکرد مؤسسه‌ها از پایگاه «Clarivate Analytics» دریافت می‌شوند.

علیدوستی افزود: برای هر حوزۀ موضوعی در پایگاه «جی.سی.آر.» یا «گزارش استنادی نشریه‌ها»، نشریه‌ها بر پایۀ «ضریب آیجین» و «امتیاز تأثیر مقاله»، از مقدار بزرگ به کوچک فهرست می‌شوند. سپس برترین مقاله‌ها در نشریه‌های باکیفیت‌تر شناسایی می‌شوند. این روند برای تمامی حوزه‌های موضوعی انجام و امتیاز مؤسسه‌ها بر پایۀ نمایه‌نامۀ علوم و علوم اجتماعی محاسبه می‌شود.

 

در جدول زیر رتبۀ جهانی و امتیاز مؤسسه‌های ایرانی در موضوع‌های متفاوت این نظام رتبه‌بندی آمده است.

رتبۀ جهانی و امتیاز مؤسسه‌های ایرانی در نظام رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان

 

نام مؤسسه

مهندسی ساخت و تولید

مهندسی نفت

علم مواد ـ مواد مرکب

رتبۀ جهانی

امتیاز

رتبۀ جهانی

امتیاز

رتبۀ جهانی

امتیاز

دانشگاه تهران

10

86/01

4

89/07

ـ

ـ

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ـ

ـ

ـ

ـ

5

94/42

دانشگاه صنعت نفت

ـ

ـ

7

80/99

ـ

ـ


همچنین، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانۀ نما (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند و گزارش‌هایی کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. سامانۀ نما در نشانی
NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: