کد خبر: 29095
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 تیر 1396 - 12:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

غلامی جلیسه:

«یادگار ماندگار» کاری کوچک برای تکریم پیشکسوتان اهل قلم

منبع : لیزنا
مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به کتاب «یادگار ماندگار، پرتره يكصد و ده پيشكسوت اهل قلم » به تصویر کشیدن اهالی قلم در مجلات و سایت‌ها را خلایی بزرگ در گذشته اعلام کرد.
«یادگار ماندگار» کاری کوچک برای تکریم  پیشکسوتان اهل قلم

به گزارش خبرنگار لیزنا، آيین رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار، پرتره يكصد و ده پيشكسوت اهل قلم » و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم به مناسبت روز قلم سه‌شنبه 13 تیرماه از سوی موسسه خانه کتاب در كتابخانه ملی با حضور جمعی از پيشكسوتان اهل قلم، ناشران، چهره‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای برنامه مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب ضمن گرامیداشت روز قلم بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب خانه کتاب که به همت همکاران و عکاس خوش ذوق انجام شد آماده‌سازی مجموعه‌ای از پرتره‌های اهالی قلم و نویسندگان برای ثبت در تاریخ و استفاده شدن در موضوعات مختلف است.

وی با بیان اینکه انتشار 110 پرتره در این مجموعه یک افتخار است، ادامه داد: به تصویر کشیدن اهالی قلم در مجلات، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها و غیره خلا بزرگی بود که برای بقیه اقشار چنین خلایی را کمتر شاهد بودیم لذا انتشار کتاب «یادگار ماندگار» کاری بایسته و خوب بود.

غلامی‌جلیسه درباره انتشار دفتر دوم این کار عنوان کرد: بلافاصله پس از اتمام عکس‌برداری‌های دفتر اول در اسفندماه 95 عکس‌برداری دفتر دوم آغاز شده و هم اکنون هم در دست تدوین است.
به گفته وی، پرتره‌های کتاب «یادگار ماندگار» مربوط به پیشکسوتان متولد قبل از سال 1300 شمسی است و در دفتر دوم هم تعدادی از این پیشکسوتان حضور دارند.

مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه عکس‌های کتاب کپی رایت ندارد و حتی با کیفیتی بهتر به زودی بر روی وب‌سایتی قرار داده می‌شوند، اظهار داشت: این مسئله نشان می‌دهد که مجموعه پرتره‌ها تنها برای خانه کتاب نیست و برای استفاده و بهره‌گیری تمام ملت ایران است تا بتواند قدری از مهجوریت اهالی قلم در گستره کشور کم کند، درواقع انتشار کتاب «یادگار ماندگار» کاری کوچک برای تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: