کد خبر: 3046
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 شهریور 1389 - 23:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

تدوین منشور اخلاقی کتابداران با حمایت انجمن کتابداری

مسئول کمیته پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران: تلاش می شود که منشور اخلاقی کتابداران با حمایت انجمن کتابداری تألیف شود.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، دومین جلسه کمیته پژوهش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در روز سه شنبه مورخ 23 شهریور در ساعت 16:30 با حضور اعضاء و مائده اره کشان، کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی و مسئول کتابخانه دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، به عنوان عضو جدید، در دفتر انجمن کتابداری واقع در کتابخانه ملی تشکیل شد.

در راستای محور های مذکور در جلسه اول که عبارت بودند از تهیه معیارهای ارزیابی گروه های آموزشی و بستر های لازم، تهیه معیارهای ارزیابی اعضای هیأت علمی و بسترهای لازم و جزء اولویت های اول پژوهش قرار گرفته بودند، هر یک از اعضاء گزارشی از فعالیت های خود را بیان نمودند.

دکتر مهدی علیپور حافظی  مسئول کمیته پژوهش " آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، مصوب 18/8/87 " را در اختیار اعضاء قرار دادند که برای تدوین معیارهای کمی و کیفی ارزیابی  اعضای هیأت علمی و گروه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تقسیم وظایف اعضا را پررنگ تر نمود و مقرر شد که اعضاء با بررسی گروه های آموزشی داخلی و خارجی، معیار های پیشنهادی خود را برای جلسه آتی ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: " با انجمن شاخه های استانی مکاتبه شده است تا اعضای کمیته پژوهش شاخه ها را به انجمن مرکز معرفی نمایند که در پژوهش های مذکور از توانایی ها و اطلاعت آن ها نیز بهره ببرند و منتظر پاسخ آن ها هستند."

مسئول کمیته پژوهش در پایان به این نکته اشاره کرد که در راستای تدوین کتاب "اخلاق کتابداری، تألیف محمدی و اسفندیاری" تلاش می شود که منشور اخلاقی کتابداران با حمایت انجمن کتابداری تألیف شود. به همین دلیل این مورد نیز جزء مجورهای فعالیت انجمن قرار می گیرد. علاقه مندان به این حوزه می توانند با این کمیته اعلام همکاری کنند و با آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایند.

جلسه مذکور در ساعت 17.30 به کار خود پایان داد.

تاریخ و ساعت برگزاری جلسات آتی جهت شرکت علاقه مندان از طریق پایگاه خبری لیزنا اعلام خواهد شد.

گزارش از: الهه حسینی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: