کد خبر: 34405
تاریخ انتشار: شنبه, 22 ارديبهشت 1397 - 19:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

محسن جوادی

نمایشگاه کتاب فرصتی برای اتحاد ملی است 

منبع : لیزنا
نشست خبری محسن جوادی، معاون فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران حوزه کتاب روز پایانی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
نمایشگاه کتاب فرصتی برای اتحاد ملی است 

به گزارش خبرنگار لیزنا، معاون وزیر ارشاد در این نشست درباره سی و یکمین نمایشگاه کتاب گفت: آمارها نشان می‌دهد که این دوره نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است. در این دوره ما شاهد حضور افراد از طیف‌های فکری و جناح‌های مخنلف بودیم. اساتید دانشگاه، علمای دینی، نمایندگان مجلس و فرهنگیان مختلف حضور داشتند و این نشان می‌دهد که نمایشگاه کتاب فرصتی برای اتحاد و انسجام ملی است. 

وی همچنین به حضور رهبر معظم انقلاب در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور ایشان بر حسن و اعتبار نمایشگاه افزود. 

همایون امیرزاده، سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در این نشست درباره سیاست رسانه‌ای این نمایشگاه عنوان کرد: در این دوره سیاست ما بر این بود که رسانه‌ها با کمیته‌های نمایشگاه به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند تا انسداد خبری نداشته باشیم. 

وی درباره تخلفات این دوره اظهار داشت: ما در حوزه نظارتی 20 جلسه برگزار کردیم و 371 گزارش را بررسی کردیم که برای 241 پرونده رای صادر شد و 95 ناشر متخلف از حضور در نمایشگاه سال آینده محروم شدند. 

در پایان مسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه کتاب آمار فروش نمایشگاه را برای خبرنگاران مطرح کرد. وی گفت: رشد جمعیت در این دوره قابل توجه بود و در بازه‌هایی ما حتی رکورد تمام دوره‌های نمایشگاه را شکستیم.

میزان فروش حدودی توسط شهرام نیا 130 میلیارد تومان عنوان شد که با رشد 10 درصدی در تراکنش‌ها همراه بود. 

شهرام‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگار لیزنا درباره عدم حضور هیئت همراه کشور صربستان در روزهای پایانی نمایشگاه عنوان کرد: هیئت همراه صربستان در روزهای نخست در نمایشگاه حضور داشتند. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب در دنیا یکی از طولانی‌ترین نمایشگاه‌های کتاب است ما به صربستان پیشنهاد دادیم تا مانند ایتالیا در سال گذشته با دو هئیت به برنامه‌ها بیایند؛ یکی از هیئت‌ها برای روزهای نخستین و هیئت دوم در طول نمایشگاه حضور داشته باشند که صربی‌ها این کار را نکردند.  

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: