کد خبر: 3795
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 آذر 1389 - 14:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

کلیات «استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران» به تصویب رسید

کمیسیون نظام اطلاع رسانی علم و فناوری در جلسه ای با حضور اعضا و به ریاست دکتر محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحفیفات و فناوری، نسخه اولیه «استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران» را به تصویب رساند.

 

به گزارش لیزنا، کمیته استانداردهای کمیسیون در بهمن ماه سال 1387 و با مسئولیت «سید ابراهیم عمرانی» و با همکاری فعال نمایندگانی از انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و کتابخانه ملی ایران تشکیل گردید و  با دعوت از نماینده ای از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

«استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران»، از اولین ماموریتهایی بود که از سوی کمیسیون نظام اطلاع رسانی علم و فناوری به کمیته واگذار شد.

کمیته در مرحله اول و در آذرماه 1388 گزارشی از بررسی استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی در جهان و تغییرات شدید این استانداردها به دلیل تحولات ناشی از ورود همه جانبه فناوریهای نوین و محدودیتهای موجود در تدوین استاندارد ایران به کمیسیون ارائه و با توجه به رهنمودهای کمیسیون نسخه اولیه این استاندارد را در جلسه مورخ 11/8/1389 به کمیسیون ارائه داد.

چارچوب و کلیات استاندارد با اصلاحاتی در این جلسه به تصویب اعضا رسید و مقرر گردید نسخه اصلاح شده جهت بررسی و اظهار نظر برای خبرگان، صاحبنظران و  متخصصان این حوزه ارسال، و نتیجه نهایی در قالب یک استاندارد ملی منتشر گردد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: