کلیات «استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران» به تصویب رسید

 

به گزارش لیزنا، کمیته استانداردهای کمیسیون در بهمن ماه سال 1387 و با مسئولیت «سید ابراهیم عمرانی» و با همکاری فعال نمایندگانی از انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و کتابخانه ملی ایران تشکیل گردید و  با دعوت از نماینده ای از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

«استاندارد کتابخانه های دانشگاهی ایران»، از اولین ماموریتهایی بود که از سوی کمیسیون نظام اطلاع رسانی علم و فناوری به کمیته واگذار شد.

کمیته در مرحله اول و در آذرماه 1388 گزارشی از بررسی استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی در جهان و تغییرات شدید این استانداردها به دلیل تحولات ناشی از ورود همه جانبه فناوریهای نوین و محدودیتهای موجود در تدوین استاندارد ایران به کمیسیون ارائه و با توجه به رهنمودهای کمیسیون نسخه اولیه این استاندارد را در جلسه مورخ 11/8/1389 به کمیسیون ارائه داد.

چارچوب و کلیات استاندارد با اصلاحاتی در این جلسه به تصویب اعضا رسید و مقرر گردید نسخه اصلاح شده جهت بررسی و اظهار نظر برای خبرگان، صاحبنظران و  متخصصان این حوزه ارسال، و نتیجه نهایی در قالب یک استاندارد ملی منتشر گردد.